Komplimanger

Jag tänker på något som är helt gratis,väldigt enkelt att ge,som alltid uppskattas och som världen behöver mer av. Just det,komplimanger. Det tänks så otroligt många komplimanger där ute som aldrig sägs högt. Det är ju knappt tänkbart att gå fram till någon främmande person på stan och säga att man tycker att hon/han har grymma modellben,snygga skor eller vackra ögon. Personen kommer ju undra vad som är ens problem. Fast tänk dig själv, att du går där på stan förbi några tjejer. En av dem kommer fram till dig och säger "Jag måste bara säga att jag verkligen tycker ditt hår är skitfint. Det var bara det jag skulle säga".Inte hade du tänkt att hon var sjuk i huvudet och skulle söka hjälp? Jag själv hade blivit hur glad som helst. Ändå vågar jag inte,varför kan man ju fråga sig? Människor är alltid så rädda för att göra bort sig,den rädslan begränsar oss så jävla mycket,rent ut sagt. Hade man ignorerat den och vågat ge de där komplimangerna man tänker tyst,hade världen blivit så mycket trevligare tror jag:) puss.


Kommentarer
Postat av: Ahlberg

Du har helt rätt i vad du säger. Människor borde verkligen våga säga mer av det de tänker till folk, sånt som komplimanger.

Jag blir skitglad så fort det kommer fram random personer och säger något snällt!

2009-09-07 @ 21:56:05
URL: http://photoandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0