Trés fab

Jobba en lördagsmorgon... Njut ni som kunde ligga kvar i era varma sängar hela morgonen.
Fördrev tiden med att läsa min engelska bok som jag ska använda till en engelska uppgift i skolan. Bergdorfs Blondes heter den, är hittils väldigt bra. Handlar främst om två tjejer som lever sjukt glammiga liv i New York, de verkligen andas mode,skvaller och pengar. De använder en massa uttryck hela tiden som jag går runt och tänker på. Tillexempel; Beyond är en synonym till fabulous/stunning/gorgeous , de sätter trés innan de flesta adjektiven, ana=anorexic (de använder det som en komplimang) och sen säger de Eew till i princip allt. I love it :) 

Jag,Tanja och Tove har btw bestämt oss för att leva så under någon period i våra liv, Sex in the city-liv, som vi kallar det. 
  Vi ska bo i New York (såklart), gå runt i högklackat all vår vakna tid, alltid vara liite för uppklädda, luncha ute varje dag, ta spontan-drinkar när vi känner för det, shoppa mycket&ofta och ha små fester uppe på någon glammig takvåning. Trés chic, som det antagligen hade stått i min bok.

Mått illa idag så bestämde mig för att bara vara hemma, ska kolla på Avatar med familjen och dricka te. Det var jättelänge sen jag drack det, ska ta igen det ikväll. Nu ska jag fortsätta läsa min bok, puss!


Kommentarer
Postat av: Tove

Ohh yeah, vårt Sex and the city-liv längtar jag efter ;) <3

2010-05-10 @ 14:46:16
URL: http://topplare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0