Typ... svar på tal?

Haha idag har jag fått min första arga blogg-kommentar, blev till och med kallad idiot ;) Nej men jag hade kommenterat i en persons blogg att jag håller på moderaterna och att livet är inte rättvist, folk kan komma och kräva rättvisa när alla människor har mat för dagen, fram tills dess får man leva med att vissa kan bo i lyxvillor och andra inte.

Personen kommenterade;

"Du kommer få äta upp detta den dagen du är gammal och sjuk, out of cash för att kriminella ungdommar länsat dig, ligger på ett jävla ålderdomshem där du blir matad med gammal äcklig mat av bittra kärringar som nyss torkade fem andra döende sjuka gamlingar i arslet -med den hand hon sedan matar dig med.

Borgerlig regering och ALLA som inte är svinrika kommer leva i misär. Hurfan vill du ha det när du själv står där utan pengar en vacker dag? Idiot."

Okej.....?
   ETT, är du seriös med att vi alla kan vänta oss att bli rånade av kriminella ungdomar när vi blir gamla? Din syn på framtiden känns jävligt ljus måste jag säga.
   TVÅ, så tyckte jag det var rätt roligt att du skrev att jag kommer bli matad av en hand som precis torkat någon annan i röven,haha. Har vi sån äldrevård i Sverige när du&jag blir gamla hoppas jag vi bor på samma hem så att vi kan klaga tillsammans, ingen gillar ju o käka bajs :) 
   TRE, för att vara lite seriös så undrar jag var jag skrev i min kommentar att jag vill att vissa människor ska få det dåligt? INGENSTANS. Alla ska ha rätt till att bo någonstans, äta sig mätt om dagarna och ha hela varma kläder att ta på sig. Jag tycket absolut inte att vissa ska bo ute på gatan medans andra ska få leva i lyx, det är inte det jag står för. Jag vill att alla människor ska ha det bra, men att sedan de som jobbat sig upp och tjänat in större massor av pengar ska få njuta av det och unna sig själv saker, utan att drabbas av nackdelar.
   FYRA, hur jävla logiskt är det inte att jobbar du och tjänar gott med pengar ska du kunna köpa dyrare och finare saker? Hur jävla logiskt är det inte att jobbar du inte utan går på bidrag kommer pengarna helt enkelt inte räcka till lika mycket som det gör om du jobbar? VARFÖR ska folk som har råd med mer kallas egoistiska bara för att vissa andra inte har det? Vi kommer ALDRIG få ett Sverige där alla har lika mycket pengar, lika fina hus och lika dyra kläder. Därför förstår jag inte varför man ska ha bl.a. förmögenhetsskatt, varför ska man behöva betala mer bara för att man tjänar mer? 
  FEM, "Borgerlig regering och ALLA som inte är svinrika kommer leva i misär", för det första har det varit borgerlig regering de senaste 4 åren och vad jag vet har inte alla som inte klassas som svinrika levt under dåliga förhållanden. Den borgerliga regeringen står inte för att människor utan mycket pengar ska få det sämre, tror du det tycker jag du ska läsa på lite. Du hittar en massa info på tillexempel moderaternas hemsida :)
   SEX, nästa gång du kommer med dina åsiker till mig, hitta inte på en jävla fantasibild som jag aldrig sagt att jag står för. Och för att du ska bli tagen seriöst av mig så avsluta inte ett argument med "idiot", ska man diskutera lägger man fram ordentliga argument. Att du var tvungen att kalla mig idiot visade bara på att du inte kom på något mer att säga ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0