Alla trettio musikdagar

Jag orkar inte göra en sådan här varje dag så nu kör jag alla på en och samma gång. Kör föresten igång med 30-dagarslistan snart, någon gång.

Day 16 – a song that you used to love but now hate: 50 Cent – Candy Shop, har säkert tyckt om den här någon gång när jag var yngre. Den suger.

Day 17 – a song that you hear often on the radio: Lyssnar inte på radio, men när jag väl gör det är det Bandit och där spelas Danko Jones – Had Enough flitigt.

Day 18 – a song that you wish you heard on the radio: Daryl Hall & John Oates – You Make My Dreams, för att jag blir så nedrans glad av den.

Day 19 – a song from your favorite album: System Of A Down – Lost In Hollywood, Spotify är ju lite av en albumdödade men jag tycker att SOAD's album Mezmerize är grymt.

Day 20 – a song that you listen to when you’re angry: Det brukar vara något med Korn, som denna; Korn – Got The Life. Fast har ingen speciell låt sådär.

Day 21 – a song that you listen to when you’re happy: Queen – I Want To Break Free, den gör mig om möjligt ännu gladare. Särskilt bra är den när man sjunger med lite halvt skrikandes.

Day 22 – a song that you listen to when you’re sad: Birdy – Shelter

Day 23 – a song that you want to play at your wedding: Den här vet jag faktiskt inte.

Day 24 – a song that you want to play at your funeral: Guns N' Roses – Don't Cry (Original) för att den är fin, GNR är ett av mina favoritband och det kan behövas lite elgitarr i kyrkan. Det är sorgligt som det är. 

Day 25 – a song that makes you laugh: Det finns en låt som jag och Tove skrattade enormt mycket åt men den är så omogen så den får inte vara med här.

Day 26 – a song that you can play on an instrument: Céline Dion – My Heart Will Go On (Love Theme from "Titanic"), jag har nog glömt lite och spelar absolut inte avancerat men ändå. 

Day 27 – a song that you wish you could play: Guns N' Roses – My Michelle, bara för att. Hehe.

Day 28 – a song that makes you feel guilty: Pitbull – I Know You Want Me (Calle Ocho) för att den kvällen då jag hade min värsta fylla någonsin spelades denna om&om igen. Känner nästan lukten av vodka och spya när jag hör den,haha.

Day 29 – a song from your childhood: Lyssnade en del på Markoolio, bland annat Markoolio – Åka Pendeltåg. Haha, åh gud.

Day 30 – your favorite song at this time last year:Lissie – Everywhere I Go - Alternate Version


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0