Dag 20 - Hur man vinner mitt hjärta

1. Utseende. Det är ju som känt inget man styr över, men jag måste ändå ha med det på listan. Utseende är viktigt, fast det betyder absolut inte att killen ska ha det "klassiska snygg-utseendet" om ni förstår vad jag menar, typ som Nate från Gossip girl. När jag säger att utseendet är viktigt menar jag att han ska vara fin i mina ögon. Sen ska ju killen vara välvårdad. Typ inte gå runt med fett hår och lukta svett, det går ju fetbort.

2. Charm, charm, charm! Då menar jag inte player-charm, sånt där ser man ganska ofta igenom. Jag menar genuin charm, det kompenserar i ganska många fall ett utseende som inte faller en i smaken. Typ om man träffar någon som man först tänker inte är skitsnygg men sen när man snackar och personen är jättecharmig så ser den plötsligt mycket bättre ut. Tror att en hel del kan känna igen sig i det där!

3. Skippa smeknamnen, please. Jag menar inte ord som älskling, det tycker jag är fint. Jag menar typ bebis (seriöst..?), snutte, gullet, snäckan osv. Kompisar får kalla mig allt sånt där, det blir en annan sak, men om en kille man har något med gör det så är det far,faaar away from sweet.

4. Romantik. Föregående punkt betyder inte att jag inte gillar romantik. Presenter, blommor, lappar och sånt där kan vara jättesött. Så länge det inte går över någon överdriven gräns så uppskattas det!

5. Tofflar är inte okej. Jag vill verkligen inte ha någon toffel som är jättepå. Bara för att man blivit tillsammans måste man kunna ha separata liv där den andra inte behöver vara med hela tiden. Jag menar inte att killen inte får skippa en kväll med kompisarna för att vara mig, men skulle han börja skita helt i dem för mig skulle jag helt klart sagt ifrån. Jag vill inte heller ha samtal stup i kvarten för att höra vad jag gör, 1000 gulliga sms om dagen och sura miner när man ska göra något med kompisarna. Jag spenderar gärna en massa tid med min pojkvän men som sagt, man får inte skita i allt sånt man gjorde innan man blev tillsammans.

6. Humor. Det är väl med på de flestas lista över vad som är viktigt hos en flick-/pojkvän. Jag behöver ingen komiker men det är klart det är viktigt att man skrattar tillsammans. Ska man spendera så mycket tid tillsammans som många par gör så måste man kunna ha roligt tillsammans, om inte så blir det väl väldigt...tråkigt helt enkelt?

7. Balans mellan gullig och tuff. Okej, den här är knepig. Jag vill inte att min pojkvän ska vara stentuff 24/7, inte våga prata om känslor och ännu mindre visa dem, bli helt annorlunda såfort hans kompisar är i närheten osv. Samtidigt vill jag inte ha någon som gullar sönder en och som tror att det är sött att inte ha åsikter. Typ säger "du får bestämma, jag vill det du vill" till ALLT. Balansen är skitviktig, dock omöjligt att sätta fingret på vad som är lagom och bra. Det är ju verkligen superindividuellt.

Låter som jag är helt bitter och hatar romantik, haha! Men så är det verkligen inte (fråga Tanja, hon tycker nog jag är en riktig romantik-lover ;), jag tycker om gulliga killar som vet vart gränsen till äckligt gullande går, hehe. Jag har bara vart med om några killar som ger en skittöntiga smeknamn och sånt, tycker verkligen inte om det. Dock har jag inte vart kär i dem, så det är mycket möjligt att de grejerna de gjorde hade jag tyckt om ifall det var en kille jag gillade som gjorde dem. Skitsamma, nu ska jag fixa mig lite ifall Elaine snart hör av sig!


Kommentarer
Postat av: Anonym

AMEN MIMMI DÅÅÅÅ!!!!!!



Får jag kalla dig Mimmi förresten? Jag kan vara din Musse!



HAHAHAHAHA.

love <3

2011-02-15 @ 23:07:55
Postat av: Vendela

Ojdå! Det är Vendelalala förresten! Den kommentaren här över då! Hehe! PUSSSSSSS

2011-02-15 @ 23:08:46
URL: http://motionsoundtrack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0