Dag 21 - 10 låtar som får mig att känna på 10 olika sätt


1. Glädje. Guns N' Roses – Street Of Dreams ,sjuuukt härlig låt! Blir så glad,glad,glad av den.
2.
Olycklig kärlek. The Killers – Mr. Brightside ,tycker egentligen låten är riktigt,riktigt bra. Dock lyssnade jag sönder den när jag var olyckligt kär för ungefär ett år sedan så lyssnar aldrig på den längre. Känslan jag hade då kommer liksom tillbaka med låten, trots att jag inte gillar den killen längre.
3. Nostalgi. Sofia Källgren – Nånting Som Inte Fanns Förut,jag är ett riktigt Disney-freak. Jag tycker musiken är helt underbar och jag blir riktigt nostalgisk när jag lyssnar på den. Denna låten från Skönheten och Odjuret är bara en av många bra Disney-låtar.
4. Sorg. Fort Minor [Featuring Holly Brook And Jonah Matranga] – Where'd You Go - Featuring Holly Brook & Jonah Matranga Album Version ,lyssnade på den här non-stop när pappa flyttade ifrån oss. Helt sjukt hur en låt kan bevara en känsla så starkt, precis som låten jag satte på 2:an. Denna låten är fin men kan inte lyssna på den heller längre, usch.
5. Mysglad. Counting Crows – Accidentally In Love ,en låt från Shrek som är så himla mysig och glad. Helt underbar!
6. Peppad. 30 Seconds To Mars – Closer To The Edge ,blir galet peppad på livet av den här. En av mina favoritlåtar.
7. Lugn. Jose Gonzalez – Heartbeats ,jättemysig låt som gör mig så himla lugn och avslappnad. Lyssnar ofta på den på kvällen.
8. Sommrig. Lil Wayne – Knockout ,lyssnade på denna jättemycket förra sommaren i en period när det var jättefint väder och jag var med en viss person som gjorde mig väldigt glad. Sommar var ordet!
9. Trött. CKY – Behind The Screams ,inte för att den är tråkig eller så, den är väldigt mysig. Det är det att jag lyssnar på den varje kväll innan jag ska somna, det har blivit en grej bara.
10. Allt.  Lifehouse – Everything ,världens vackraste låt. Jag känner så jävla mycket när jag hör den här låten. Jag tänker på världens härligaste konfaläger, jag tänker på en vän jag tappat kontakten med och så tänker jag på fina Jan. Fan med känslor alltså, shit.


Kommentarer
Postat av: Tove

Sv. hahaha ja det är skitgott :D <3

2011-02-16 @ 20:36:53
URL: http://topplare.blogg.se/
Postat av: rebecca

sv: TAAACK, fan vad glad jag blir :D

du är också skitsnygg speciellt i det mörka håret! :*

2011-02-16 @ 21:04:29
URL: http://rebeccawinberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0