Dag 26 - Mina rädslor

Som de flesta andra är jag rädd för att dö, bli våldtagen, att någon jag tycker om ska bli skadas osv. En annan grej jag är rädd för är att inte hinna med allt det jag vill göra i livet. Jag är skiträdd för att sitta där när jag är 90 och tänka "Vad FAN gjorde jag inte det för?". Jag är rädd för att jag inte ska klara av allt ansvar som man får när man blir vuxen, jag är rädd för att inte hitta någon jag vill leva med, inte få det jobbet jag vill ha, inte klara av att betala räkningar så att jag hamnar på "Lyxfällan" och får bo i ett tråkigt och grått kvarter utan några vänner. OKEJ, allt det där lär inte hända men det var rädslor vi snackade om. Jag är rädd för att misslyckas, för att inte vara omtyckt, för att säga fel saker i fel sammanhang, för att råka såra någon fast jag inte menar det och för brännmaneter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0