Kameradjungel

Jag hade tänkt att införskaffa en systemkamera snarast. Dels för att det vore väldigt roligt att lära sig att fota med en, jag hade tänkt att bli lite pysslig och göra fina album med bilder från resor, somrar, födelsedagar och sånt där. Sedan är det dels för att jag ska göra ett projekt i trean där jag kommer använda en kamera väldigt mycket, då är det skönt att ha sin egen. Nu till den stora frågan, vad fasen ska jag ha för kamera? Jag är helt LOST när det gäller sånt. Vilket märke? Modell? Siffran efter "D:et" i kameranamnet? Nej, det är en djungel för en relativt okunnig fotomänniska som jag.

Har ni tips om något av det jag precis nämnde är jag väldigt tacksam om ni slänger iväg en kommentar!


Kommentarer
Postat av: Amanda

Nikon D40 är rätt enkel, den har min bror. Den är ganska liten också :) Men dra till en butik och hör vad dem säger!

2011-05-28 @ 16:30:38
URL: http://ebbaamaanda.blogg.se/
Postat av: sofia

visst? :o kommer att överanvända det i sommar! haha. Ha en fin sommar :)

2011-05-28 @ 16:59:16
URL: http://sofiaspace.blogg.se/
Postat av: Jenny

sv; Jaa visst är de! helt kär i skorna :)



Själv använder jag en Canon eos 1000d som jag gillar jättemycket, skulle dock gärna uppgradera mig! Men det är verkligen en bra kamera om man inte är så van vid att fota med systemkamera :)

2011-05-28 @ 18:14:13
URL: http://cordell.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Canon!!!! Inget Nikon. Canon EOS 400d är en bra första-kamera. Man utvecklas efterhand, och den är inte superdyr, samtidigt som det är en väldigt bra kamera!

Min är dock trasig nu, men jag hade den i 3 år. Dock gick den sönder för att jag råkade ha den i en väska med en trasig öl(KUL). Men annars har jag älskat den <3

Nikons motsvarigheter i samma prisklass är mycket sämre. Kamerorna är segare och bilderna blir mycket dassigare. Autofokusen på Nikon är/blir oftast kass.

2011-05-31 @ 09:05:23
URL: http://kajsajarnehage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0