Lovely bones

Filmen igår allså, inget för svaga sinnen! Den innehöll inga starka scener på det sättet. Man fick tillexempel inte se när flickan blev våldtagen, men det var något som gjorde att jag var nervös genom precis hela filmen. Jag har nog aldrig fått så ont i magen av en film som när hon gick ner i hans jordkällare (spoilar inget, det finns med i trailern). Jag blev så jävla rädd för hur normal våldtäksmannen var annars, hur trevlig han var mot folk och hur han sedan satte sig och detaljerat gjorde en ritning på hur djup jordkällaren skulle vara, hur han inredde den nogrant och tog sig tid till att gräva den med en spade. Så planerat och genomtänkt. Den här filmen var antagligen så obehaglig för att det är så mycket närmre vad som hade kunnat hända mig själv, än en mördare med en gammal hockeymask med motorsåg i skogen.

Vaknade tidigt idag vilket var väldigt bra för då hinner jag med mer plugg. Ska plugga till tre prov och tre inlämningar. Lika bra att sätta igång alltså. Har kaffe by my side och ska sedan äta bacon&äggröra med pappa, gött. I see you later!





Det jobbiga är att jag tycker om skådespelaren som spelar våldtäktsmannen/mördaren, det krockar skitmycket! Han spelar modebögen i The dewil wears Prada, och hur kan man ogilla honom där!? Han kan minst sagt spela väldigt olika roller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0