Stadsvandring och julfest

Har haft en av de bästa dagarna i mitt liv, helt seriöst. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara känslan, men att bara gå runt och älska exakt allt och samtidigt veta att jag ska stanna här i sex månader. Älskade till och med regnet som pågick precis hela dagen. Människorna här är de trevligaste jag någonsin mött och jag har blivit förälskad x antal gånger bara idag. De är så fruktansvärt öppna, artiga, skämtsamma och med svenska mått känns det som man boundar med precis varenda en, fast att det antagligen bara för dem är så det är. 
 
Okej, sammanfattning av dagen. Gick på en guidad stadsrunda, åt dögod lunch med Heather, köpte en latte på världens första Starbucks (den kön alltså, meterlång), tog monotrailen till The Space Needle, gick upp för en kulle för att få utsikten på bilden i mitten och på vägen hem hamnade vi mitt i något julfirande som var så sjukt roligt. Ett band spelade musik och alla var utklädda till något juligt och dansade och var allmänt galna. Har en video jag ska visa sen när mitt internet inte är så långsamt. Det var så lätt att börja prata med människor eftersom de är så öppna och ikväll förbannar jag det här landet för att ha satt 21 på klubbar och barer.

Kommentarer
Postat av: Nicolina

Så glad jag blev av att läsa det här. Och vilken utsikt, vilken jävla stad. Uppdatera mer!!! Hoppas det fortsätter såhär.

Tusen hjärtan

Svar: Åhhh. Saknar dig!!
Tusen hjärtan tillbaks
Michibelle

2012-12-16 @ 13:19:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0