Sätter fart på livet

Fick nog innan idag när jag gick runt i min äckligt stökiga lägenhet, hade ångest över mitt projektarbete och över att jag tycker så illa om min kropp. Då satte jag mig ner och skrev en lista på saker jag ska ta tag i för att må bättre. Jag hatar när man klagar och inte försöker göra något åt saken, vilket jag gjort för länge nu, så nu ska det bli förändring. Här är några punkter från min lista:
x Städa hela lägenheten och hålla den så en längre tid. Jag blir deppigare och sämre på att plugga när det är stökigt runt omkring mig.
x Äta nyttigt så mycket det bara går. Ibland måste jag fuska i skolan för att bli mätt, men jag ska vara supernyttig för övrigt.
x Gymma oftare.
x Plugga lite varje dag. Hellre en timme om dagen än att behöva sitta en hel lördag för att hinna.
x Skaffa ett jobb och leva allmänt mer ekonomiskt. Har inte råd att äta ute hit och dit och köpa småsaker här och där vilket jag gjort ganska mycket på senaste tiden.
x Ta tag i mitt projektarbete på riktigt, onödigt att ha ångest över något jag kan göra något åt.
x Få lite jävlar anamma (fult ord) på livet, att vara downie över ingenting speciellt är det tråkigaste som finns.
 
ÄR PÅ G NUUU!
Trackback
RSS 2.0