Life feels like a music box

 
 
Lyssnade på den här låten flera gånger om när jag satt ute i solen och läste. Så sommarmysig på något vis. Jag pratade föresten förut med en lite äldre kvinna från Försäkringskassan i telefon och det var det bästa telefonväxelsamtalet jag någonsin haft. Hon började prata om att vi fyller år på samma dag, men att hon föddes många år innan mig förstås och att hon köpt några presenter till sig själv. Sedan berättade hon om när hon själv bodde i Norge som ung, vad hon jobbade med och vad hon tyckte om norskar. När vi skulle lägga på sa vi "Grattis i förskott" "Grattis i förskott själv". Blir bara så himla glad av såna oväntade konversationer med ganska så oväntade människor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0