Filmkväll med lillebror


Jag är inget fan av förusägbara, uttjatade kärlekskomedier med jobbigt klyshiga dialoger och karaktärer. Men What's your number? fungerade och jag tyckte den var smart, fin och väldigt rolig. Brukar inte se om denna typen av film, men jag tror den här kommer bli ett undantag. Att jag älskar Anna Faris och att Chris Evans hade bar överkropp mest hela tiden gjorde den inte sämre.

De britter jag följer på Twitter skriver lite då och då om filmen The inbetweeners så jag kände att jag var tvungen att se den. Konceptet är väl ganska vanligt med töntiga killar som vill förlora oskulden MEN denna var snäppet roligare och mer genomtänkt än vad de brukar vara. Sedan att alla pratar brittiska gör den lite annorlunda från alla amerikanska collegefilmer i samma anda. Skön feel good-movie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0