Krig i mitt huvud

Frustrationen över att känna sig orklös och rastlös på samma gång, att jag vill ställa klockan på morgonen trots att jag inte har något att gå upp till och promenera och städa och söka jobb och göra en massa nytta men att jag verkligen inte orkar fast att jag vill, att känna sig ensam fast att man har så fina vänner och bli irriterad över småsaker och gråta över minismåsaker, att känna noll till allt och leva i mjukiskläder och känna sig som den äckligaste människan i världen, ha ålderskris när man är 19 och ha panik på att livet är så kort och ändå slösar jag bort dagar och veckor på absolut ingenting, att känna att man ständigt klagar på sin blogg och när någon frågar hur det är säger man att det är helt okej kanske lite tomt och tråkigt men helt okej ändå förutom till främlingar som så jävla envist måste småprata för då säger man ju att det är bara bra hur är det själv.
 
Den största frustrationen av dem alla över att inte känna igen sig själv. Att se sig själv utifrån och tänka; vem fan är du och vad fan håller du på med? Skärp dig för helvete. Men inte veta hur.

Kommentarer
Postat av: Kase

Chelle!! Det här är inte förevigt. Ibland blir man jävligt nollställd och trött på allting men så småningom försvinner det. Man kan dock hjälpa det lite på traven. När jag känner såhär brukar jag tvinga mig själv att göra saker som får en inspirerad och pigg som att t ex:
- Träna även fast det suger apröv så ska man tvinga ut sig i löpspåret och sen när man väl är där ute så brukar jag highfivea mig själv i huvudet och tänka att: Du är så jävla bra som tvingade ut dig själv, du behöver inte springa aslångt, huvudsaken är att du kom ut.
- Klä sig lite fint men ändå skönt och gå ut och sätta sig i en park eller på något annat mysigt ställe(helst havet) och läsa några sidor i en bok. Det får mig ALLTID att känna mig harmonisk inombords, iallafall för stunden.

Och jag har läst överallt på alla bloggar att man inte ska stressa. Som Sandra skrev i sin frågestund:
- Är det något du önskar att du visste när du tog studenten?
Sandra: Att livet är så himla långt och man behöver inte alls bli vuxen direkt.
Något sådant iaf. Jag tyckte det hjälpte. Hoppas allt blir bättre snart. P&K <3

Svar: <3<3<3<3<3<3<3<3
Kolla din mobil, fina.
Michibelle

2012-10-05 @ 19:58:12
Postat av: Amanda

<3<3<3 Jag tycker iallafall att du är BÄST. Love!

Svar: Ahhh, så fin du är. Massa kärlek.
<3<3<3
Michibelle

2012-10-06 @ 10:06:36
URL: http://ebbaamaanda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0