Bästa helgen i mitt liv

Anlände mycket tidigt på morgonen till Kastrup. 
Flög lite och var alldeles euforisk inför vad som väntade oss.
Gatwick airport.
Vår gata i Kensington var så himlahimla fin och vi trodde knappt det var sant att vi äntligen var framme.
På stadsvandring i väntan på att få checka in.
Åt english breakfast på ett ställe vi blev stammisar på, åt där säkert 4 gånger.
De hade fina bilder på Beatles och andra äldre band och skådisar.
Mer stadsvandring, wow:ade och åh:ade ungefär hela tiden.
Hade drinkbuffé i lägenheten. Har inga bilder från första natten men vi åkte i alla fall till Camden, träffade gitarristen i detta bandet-->MS MR – Bones (bra låt, lyssna), dansade på en klubb som bara spelade 60-talsmusik och hade världens roligaste taxiresa hem med S&M. 
Det är är från vår andra natt ute. Då var vi i Shoreditch och hade också väldigt roligt. Dansade ännu mer, letade efter ett ställe vi blivit tipsade om och stannade och pratade en massa på vägen. Ibland för att vi hittade trevliga människor, ibland endast för att vi ville höra lite brittiska. Finns fan inget finare.
På fredagen var jag bakis som ett svin och måste erkänna att jag inte njöt av Oxford street och alla tusen turister där så mycket som jag kunnat. Shoppade knappt heller, blev några trosor och en plånbok.
Tog en bakispaus med klickis och iste.
Tog en massa powernaps. Särskilt Tina som blev sjuk, blä.
Vårt sovrum.
Vardagsrummet. Tog med en brittisk flaga hemifrån, tyckte den passade in himla fint.
På lördagen åkte vi till Hyde park. En av två turistsaker vi gjorde. I och med att vi hade så lite tid där prioriterade vi annat, får kolla på Big Ben och allting nästa gång vi kommer dit.
Döfint.
Såg världens finaste familj som jag var tvungen att fota. Mamman var jätteclassy, pappan hade fina stuprörsjeans och lockigt hår och så deras dotter med klänning och två toffsar. Helt jävla bedårande.
Mina loves.
 

Sista kvällen. Lisa hade pratat med Max från London innan så vi mötte upp honom och hans vänner. Drack öl med sugrör, fotade Tower Bridge, gick i en evighet, åkte tunnelbanan för första gången, fick lära oss nya engelska uttryck (som over the moon, det betyder att man är väldigt glad), dansade till äkta clubmusik, briljerade med citat från The Inbetweeners och skrek CUNT bland folk och fick våra brittvänner att skämmas lite. Fick sova näranära någon som luktade himmel och jag försökte hålla mina ögon öppna så länge som möjligt för att jag verkligen inte ville att vår sista Londonnatt skulle ta slut. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0