En reunion

Idag träffade jag Jennifer som jag lärde känna i förskolan innan hon efter ett tag flyttade till USA då hennes mamma är därifrån. Vi sågs kanske två somrar efter det men som åttaåring utan sociala nätverk var det svårt att hålla kontakten så vi slutade. Nu när jag var i Seattle kom jag och tänka på henne och letade upp henne på Facebook. Vi bestämde att vi skulle ses när hon kom hit på sin årliga treveckorssemester och det gjorde vi idag. Lite pirrigt efter elva år utan kontakt, men jag hade en av denna sommarens bästa eftermiddagar. Pratade amerikanska tvserier, pojkvänner, frat parties, gemensam kärlek för brittisk indiepop, framtidsplaner, USA-SWE skillnader, vår nästa reunion m.m som fick de tre timmarna vi satt där att gå lite för fort. Kom hem, napade, åt glass och peppar för körlektionen imorgon.
 
Ja, vilken himla fin dag det blev ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0