Köpenhamn

Mamma bestämde sig för att ta med mig till Köpenhamn och jag följde så glatt med. Efter tågresan dit åt vi lax till lunch och det var såklart dödsgott. Beställde in en Cola light och servitrisen sa något och jag fattade ingenting och nickade. Fick in vad jag trodde var vatten, visade sig vara Cola light utan färgämnen. Mindfuck. Gick till hotellet och la våra saker, gick på Ströget, köpte lite smink och ett par strumpbyxor med en skyline på. 
Drack vin och cider på en uteservering i hamnen och pratade framtid, förvirring och kärlek. På vägen tillbaka såg vi det här bandet spela och jag har ingen aning om namnet och minns knappt vad för musik de spelade, men de var fina att titta på. 
Efter middagen tyckte vi att tivoli var en bra idé och utan en enda människa framför oss i kön köpte vi åkband och gick in. Åkte bästa bergochdalbanan flera gånger, åt glass, fick magpirr och gick runt bland ett magiskt fint tivoli. 
Dagen efter tog vi tåget till Helsingör och sedan färjan hem. Fick skratta, gråta, tänka, prata, reflektera, lyssna och bara ha gosdag i Danmark med min finaste mamma vilket var precis vad jag behövde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0