Husvisning och bio

Igår gjorde jag allt annat än att plugga och levde efter "allt löser sig", och idag fick vi reda på att provet är uppskjutet till måndag istället. Helt underbart. Istället för att läsa om amerikansk politik åkte jag, Brenna och Chris och tittade på ett hus i Central district. Det var jättefint med stora garderober och ett vardagsrum utan heltäckningsmatte (thankgod) och vi skrev upp oss på ännu en intresselista. Vid sex gick vi till en restaurang och drack vodkajordgubbslemonad och beställde mat men insåg att vi inte skulle hinna äta upp innan bion så vi smugglade in hamburgare, pommes och popcorn under våra jackor och åt upp under filmen. Dog baconfriteradelökringarostochavokado-döden. Vi såg Django unchained, den nya Tarantino-filmen, och den var fantastiskt bra. Verkligen fantastiskt bra. 
 
Under två av tre av dagens lektioner tittade vi på film och på den tredje fick vi som sagt reda på att provet är uppskjutet, så bra dag. Efter skolan gick jag tillbaka till Urban Outfitters där jag köpte ett block som jag ska skriva något i varje dag under min tid här i USA. Spelar ingen roll om jag vissa dagar bara skriver ett ord, bara det är något. 
 
Annars har jag nått 200 000 på pinballmaskinen vilket bara en annan kille gjort förut, känns skönt att jag är bra på något. Ett av mina favoritband följde mig på Twitter för två dagar sen. Jag går omvägar i skolan för att råka stöta på sjuktdösnygga T.B. och känner mig som 12 år gammal. Börjar känna av en ganska intensiv saknad efter min familj, mina hundar och mina vänner. Dricker öl för att det är gott för första gången i mitt liv och min lever kommer verkligen hata mig efter de här sex månaderna. Och, snart är det helg och jag är löjligt exalterad fast att vi inte har några planer. Helghelghelg.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Django unchained är såååå bra!!!
Fint block förresten!

2013-02-02 @ 11:16:55
URL: http://ebbaamaanda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0