"I think I feel a little bit more than I should, doll"

Där inne i hans rum finns det ett vi. Ett vi som dricker kaffe och tittar på filmer jag nämnt någon gång och som han kommer ihåg, ett vi som pussar varandras händer och bara axlar, ett vi som sitter i samma rum men gör olika saker bara för att vara där den andra är, ett vi som ligger i sängen och gör spellistor tillsammans, ett vi som kommenterar varandras morgonfrisyrer och som öppnar upp oss själva om problem, saknad, det förflutna och brister lite mer för varje dag som går. Men det är bara mellan hans fyra väggar man känner av det på det sättet och kanske det är precis så vi båda vill ha det. Tar vi med det ut blir det på riktigt och vi kommer börja räkna ner dagarna tills jag åker hem och lova varandra en massa saker vi aldrig kommer kunna hålla. Dessutom vill jag kanske kunna fortsätta prata med vem jag vill på festers rökiga verandor, gå på parkdate med T (hanfrågadehanfrågadehanfrågade) och aldrig känna att jag kanske inte borde eller får. Ett förhållandesingelliv som låter själviskt men som båda två vet om. Lämnar lite av min moral utanför det här och tackar mig själv på ett sorgligt vis för att jag har blivit bättre på att inte känna för mycket. Utanför rummet där det finns ett vi i alla fall.
 

Kommentarer
Postat av: Amanda

Berätta om T!!!! så nyfiken, hänger inte med, dör.

Svar: Facebook!!
Michibelle

2013-02-21 @ 21:32:04
URL: http://ebbaamaanda.blogg.se
Postat av: Bea

Jag har inte varit inne på din blogg på jättelänge, men hamnade här idag av en slump och blev bara så innerligt glad när jag läste denna texten och allt annat, du verkar ha det så himla bra, verkar som du hittat rätt, och även om vi inte känt varandra på många år nu så gör det mig så glad. Förresten så skriver du jättebra, fortfarande :) Kram

Svar: Åh, gud vad fint av dig att skriva. Tack så mycket! Har det verkligen jättebra här borta, behövde verkligen allt det här. Något nytt! Jag hoppas att allting är bra med dig också, men det verkar det vara med lägenhet, nypåbörjade studier och allt! Hoppas du trivs i fina Halmstad också, saknar den staden! Kram
Michibelle

2013-02-25 @ 21:11:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0