1 månad

Fredag: Drack öl, spelade fotbollsmyntspelet och bloody knuckles, vilket är det onödigaste spelet i världen. Ganska underhållande dock. 
 
Lördag: Åt lunch på Johnny Rockets med fin 50-talsinredning och en liten jukebox på varje bord. Åt klassiska amerikanska hamburgare och dog både godhets- och mättnadsdöden. Lite senare gick vi tillbaka till pinballmuséet, lika roligt som sist och jag fick med mitt ett gammalt mynt med mitt namn på med mig hem. Gick tillbaka till hostlet, drack mer öl och hamnade på en hemmafest i U-village. Amerikanare är hemskt trevliga, men gud så instängda de är i sin USA-bubbla. Som när jag sa till en tjej i min klass att jag var svensk och hon frågade om det inte var svårt att prata ett annat språk än engelska. Eller som tjejen på festen igår som gjorde en jättestor grej av att jag inte var amerikanare och sa att träffa någon som inte är från USA är som att träffa en kändis för henne. Hade i alla fall en jättebra kväll med whiskey&root beer, en brasa på verandan, punkrockare, vapenlektion (kulturkrock) och nattmat på en mexikansk restaurang. Chris skulle jobba klockan 7 så satt uppe med honom till 6.30 och var hyperaktiv av trötthet, alkohol och glädje.
Söndag: Vaknade sent idag, gick till ett matställe med Rondo och Brenna, åt oss proppfulla på mat från Bolivia och provade Inca cola för första gången. Sen vi kom tillbaka har jag bara pluggat,pluggat,pluggat. Kommer definitivt gå och lägga mig i tid ikväll, kan inte minnas senast jag var såhär trött. Nåja, helbra helg och i fredes firade jag en månad här borta. En av de bästa månaderna i mitt liv.
 

Kommentarer
Postat av: Nicolina

Ser så härligt ut!!! :D:D:D:D Glad för din skull, pussipuss

Svar: Haha going! puss
Michibelle

2013-01-14 @ 16:09:49
Postat av: Anonym

PS. Pussipuss lät vidrigt. PUsspuss*

2013-01-14 @ 16:09:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0