Måndag-Fredag

Måndag. Antagligen den bästa kvällen jag haft sen jag kom hit. På eftermiddagen åkte jag, Brenna, Rondo, Moon, Nate och Chris till en spelarkad i Colombia city där vi drack billig öl, åt jordnöts- och saltmandelglass och spelade olika spel. Efteråt gick vi till en bar och jag hade alkoholtur och lyckades beställa en jättegod limedrink. När vi kom tillbaka till hostlet drack vi meloncider och jag ville inte alls att kvällen skulle ta slut. Men mitt alarm stod på 05.30 så 04.00 kände jag att det kanske var dags ändå. 
 
Tisdag. Var död, DÖD. Somnade under psykologilektionen när vi tittade på film och när jag kom tillbaka till hostlet sov jag ett antal timmar. På kvällen tittade jag på när de andra spelade Scrabble medan jag själv pluggade political science. Blev ännu en sen kväll men så sa Brenna att du går ju på college, det är såhär det ska vara. 

Onsdag. Försov mig i fyrtio minuter, men hann ändå. Efter skolan tog jag min dagliga powernap och lite senare gick jag, Chris, Moon och Nate och åt pizza till lunch på ett mysigt ställe nedgömt under ett shoppingcenter. Ännu senare tog jag, Chris och Meg bussen upp till Capitol Hill där C lämnade in en skiss till en tatueringstudio och Meg köpte örhängen. Gick upp på rummet redan vid åtta och dushade, färgade ögonfransarna, målade naglarna och allt sånt där. Så fruktansvärt skönt, har inte gjort något sånt alls sen jag kom hit. Förutom att duscha då.

Torsdag. Min sista lektion var inställd så efter skolan gick jag till LUSH utan att egentligen tänkt köpa något, men de var farliga på försäljning och jag gick hem med nytt shampoo och hårinpackning som båda luktar himmel. På eftermiddagen satt jag och Jon och gjorde armband, åt omelett och drack kaffe. Vid sex gick vi två och Moon till Pinballmuséet som jag tjatat så mycket om, och det var svinroligt. Bara att betala och sen spela exakt hur mycket man ville, vilken himla briljant idé. När vi kom tillbaka spelade jag, Jon och Chris ett väldigt underhållande myntspel och drack vodka med apelsinjuice. Varje hostelkväll är en fredagskväll.
 
Idag försov jag mig, igen, 1,5 timme men hann på något mirakulöst sätt ändå med bussen. Alla klasser går bra, psykologin är lite seg då vår lärare verkligen älskar powerpointpresentationer, annars är allt kanon. Det är ganska svårt att ta kontakt med folk i klassen för man går in, sätter sig, lyssnar och sen går alla vidare till nästa lektion. Men det har bara gått en vecka och två dagar sen vi började, så det blir nog bättre. Ikväll ska vi i alla fall dricka öl och jag har lovat att lära dem ett svenskt drickspel. Får börja googla för jag vet inte om jag kan några förutom spel där man inte avslöjar hur många man legat med, vart men legat, vem man legat med, hur man legat. Mycket underhållande, men jag googlar nog ölspelet ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0