Söndag till Fredag

Sommarklänningar och sena nätter för att trotsa tidsskillnaden på nio timmar. Fina kvällshimlar och te på verandan, sånt jag gör när jag är ledig nästa dag.
I söndes var jag sällskapssjuk, så smsade Julia och frågade om hon ville äta middag. Vi bestämde oss för att åka till Vejbystrand och äta pizza så tog den marinblåvitrandiga myströjan och kepsen på innan vi begav oss. Åt pizza med kebab och bacon på, drack cola zero, flyttade ut till den konstigt nog folktomma piren, njöt av solen och havet, fick skrattmagont och bestämde oss för att ha sleepover. Kan man ens bli för gammal för det?


Dagen efter skulle jag till Halmstad med Pappa för mer lägenhetsfix. Stannade på macken för energipaus och jag köpte Starbuckslatten jag druckit en gång innan jag var i Seattle, den här gången slog jag nog rekord i sentimentalitet på grund av en kaffedryck. När vi var färdiga åkte vi till Laholm för att hälsa på Farmor och Rune och dricka kaffe i solen. 


Bilden till vänster: Såhär såg det ut en morgon när jag var på väg till bussen 06.15 och det var lite lättare vakna upp och göra sig mentalt redo för jobb i åtta timmar. Bilden till höger: Hade ställt in mig på en ledig torsdag och roliga planer, men så blev jag inringd till jobbet och tackade ja. Var bara att ställa in planerna och sätta sig på bussen. Jobbet i sig var okej, men att komma hem. Slutade 20.30, men på grund av sämsta kollektivtrafiken kom jag hem 23.30. Trött och grinig la jag mig framför Sex and the City, men ca tio minuter efter det...

...Knackade de här två på dörren! De hade kört hit från Halmstad för ett spontanbesök och gissa om jag blev glad. Satt ute på verandan med filtar och pratade och peppade. Åkte till Statoil och köpte korv, gick och la oss vid 4 eller så och pratade lite till innan vi somnade. Imorse satt vi ute i morgonsolen och jag var bara överlycklig över mina blivande londonpartners in crime.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0