Sen förra veckan:

I helgen var det soligt ute och vi packade, städade och sörjde att behöva lämna mest.
Såhär pluttig och trött var C när vi var klara.
Ätit lunch efter skolan på Panera väldigt många gånger den senaste tiden och salladen ovan är min favorit. Kyckling, avocado och bacon. Kan en sallad bli bättre?Har workshops i Professional development just nu och skriver klart CV:n, sätter ihop portfolios och skriver ut en miljon papper. På bilden: Hao Lin och Sara.
Någon dag efter skolan åkte jag ner downtown och fyllde på mitt busskort. Passade på att köpa kaffe och sitta i parken med blåa träd som jag skrivit om förr. Gillar den.
I lördes efter att vi lämnat våra saker i nya huset åkte vi till stan igen och åt lunch, betalade telefonräkningar och annat nödvändigt. Drog med Chris till Victoria Secret, alltså så roligt med killar där inne. Vet inte vart de ska titta för att inte framstå som creeps, lämnar inte sina flickvänner för en sekund och ger varandra medlidande blickar. Tvingade honom sitta i den stora rosa stolen för ett foto och han var inte jättebekväm.
Såhär ser trädgården i nya huset ut, jättestor och vildvuxen. Lite parkkänsla.Typ hälften av huset, det har en massa rum och efter imorgon kommer vi nog ha fyra eller fem roomies. 
Det bästa: balkongen <3
Man ser det not knappt på bilden, men mellan hustak och trädtoppar ser man vattnet. Också fint.
Efter en inflytt är ju besök på Ikea obligatoriskt. Det var första gången för Chris och jag förklarade det briljanta titta-sen-hämta-i-lagret-systemet, tvingade honom välja ut de rummen han hade velat ha i sitt hus, provsatt soffor, åt köttbullar såklart, köpte svenska kakor/chips/flädersaft, ikea-tjaffsade, köpte möbler och grejer till rummet och åkte hem. 
Har fantastiskt väder, går runt och är konstant övervarm och tycker bäst om kalla drycker från Starbucks just nu. Jordgubbsfrappino tillexempel.

Kommentarer
Postat av: Nicolina

Åh så bra du verkar ha det. Så fint! Jag är så dålig på att kommentera här, men jag läser allt. Puss!

2013-06-06 @ 07:37:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0