Amerikansk frukost, årets första dopp och kattpassning

I lördes kom Emma och hämtade mig, vi åkte till Capitol Hill och valde ett ställe som serverade amerikansk frukost (all frukost här är visserligen amerikansk, men ni vet såndär klassisk). Åt pannkakor med smör&sirap, bacon och drack kaffe. Svingott. Så himla kul att träffa henne också, var ett tag sedan eftersom hon började på en annan skola efter förra quartern. När vi var färdiga skjutsade hon mig hem igen och jag tittade på PLL, halvsolade och tittade på film med C på kvällen.
 
På söndagen var det 27 grader och jag och Chris bestämde oss för att göra en heldagsutflykt. Började med Capitol Hill där vi köpte hamburgare, pommes och milkshake som vi tog med oss till parken. Gick sedan ner till downtown där vi tog tåget till Mt. Baker. Köpte äppelcider, gick igenom mysigaste parken och kom tillslut fram till vattnet där ett jättefint bröllop pågick och det kastades rosblad i luften. Trots att det var årets hittills varmaste dag var vattnet dökallt, men kände att vi borde bada ändå. Hade världens bästa dag och var alldeles pirrig när vi åkte hem. Det var även första gången vi använde orden flickvän, pojkvän och förhållande. Jag har i princip förbjudit de orden tidigare, för att de gör allting seriösare och det känns bara ännu hemskare när jag ska hem. Men så den dagen kändes det bara töntigt, för det är ju det vi är. Tillsammans. 
 
Både måndagen och tisdagen var tappra försök till att plugga inför dagens midterm exam, men solstolen i trädgården lockade så mycket mer så idag när vi fick första provdelen tänkte jag what the fuck är det här. Fast får ju skylla mig själv. Även visat Chris en av mina absoluta favoritfilmer i hela världen, Warrior. Grät som en idiot, fast det var nog inte bara filmen i sig. Är ett vrak just nu, helt vansinnigt. 
 
Idag kom hans kusin och hennes pojkvän hit för att sova över en natt. Efter lite trädgårdshäng skulle de ut så jag passar för tillfället deras katt Liam. Jättegosigt. Nu ska jag försöka få honom sova lite med mig, godnatt.

Kommentarer
Postat av: Emma

Blir så inspirerad av att läsa hur du lever i Seattle, kul! Och wow, du ser så himla glad ut och är så vacker, bara så att du vet. Kram!

2013-05-17 @ 19:17:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0