Formal business lunch

Idag hade vi formal business luncheon med Professional development-klassen. Skulle klä upp oss med kostym, skjorta, slips, pennkjolar osv. Alla bord hade varsin gäst som var bland de högst uppsatta inom skolan. Vårt bords gäst hette Jody och var dean (svenska ordet?) för en massa avdelningar. Tyckte allting var lite awkward, men det var kul att se alla uppklädda och sen är människorna i den klassen mina favoriter av de tre klasser jag tar, så hade ganska roligt ändå. 
 
En konstig/cool sak föresten är att rektorn på vår skola har så himla mycket respekt, vet inte om det är likadant på andra amerikanska skolor. Han var väldigt artig och snäll men man kände ändå någon slags seriös stämning runt omkring honom. Han kom till vårt bord och vi fick ställa oss upp och skaka handen med honom och han kändes som en kändis. Tänker på "respekten" vi hade för rektorn på Fram och sedan LBS Halmstad och skrattar lite åt skillnaden.
 
Såg en film om atombomben i Hiroshima under filmklassen och jag bölade hela bussresan hem. Som jag sa med Warrior, kanske inte endast för filmen. Men allt som är det minsta lilla sorgligt just nu får mig att gråta och det spelar ingen roll om jag är mitt bland folk, det bara kommer och jag kan inte hjälpa det. När jag kom hem hittade jag två roomies och en kompis i trädgården som fick det att kännas lite bättre. Har inget plugg idag vilket är fanfuckingtastic och jag ska bara sitta i trädgården, läsa, kolla PLL, dricka cola zero och äta chokladnötter. Precis lagom ansträngande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0