Corby och lista

Mer obsessing. Helt oförståeligt bra. Idag har vi promenerat en bra bit bort till Bethnal green, gått ca 1 m ifrån Russel Grant som också var ute och gick (jag&lisa fick ögonkontakt med honom, tina missade att det var han för att hon tittade på hans hund istället), betalat vår första hyra och tagit bussen hem igen. Ikväll är den sämsta kvällen jag har haft sen vi kom hit, orkar inte. Istället för att stirra ut i luften och gråta i fönstret kommer en lista.

1. Vad heter du?
Michelle Helena Sofia Hallén

2. Vad kallas du för?
Michan, Michi, Chelle, Chimelle

3. Vad vill du att folk ska kalla dig?
Det spelar ingen större roll, vant mig vid Michan som var det enda jag förut ogillade.

4. Vad gör du just nu?
Lyssnar på Blue Foundation och fyller i den här listan.

5. Vad skulle du egentligen vilja göra just nu?
Gå på date på Hydeparks julmarknad, vara euforisk på en sommarkonsert, äta oxfile/klyftpotatis/bearnaissås. Helst allt på en och samma dag om man hade kunnat kombinera årstider.

Concerts and celebrate music and the human condition - Jimi Hendrix said music is my religion


6. Vad har du på dig?

Pyjamasshorts och matchande linne, båda vita med lila mönster. Mitt finaste (och enda?) pyjamasset.

7. Vad har du gjort idag?
Vaknat, duschat, druckit varm choklad, promenerat till Bethnal Green, sett Russel Grant, betalat hyran, tagit bussen hem, napat, ätit vitlöktbröd, tittat på film.

8. Vad var det roligaste med din dag? 
Att gå förbi Russel Grant, blir så starstrucked.

9. Vad var det tråkigaste med din dag?  
Den här kvällen på exakt alla sätt och vis.

10. Om du tittar åt höger, vad är det du ser?
Lisas dator som spelar musik.

12. På tal om höger, är du vänsterhänt eller högerhänt?
Högerhänt. 

13. Om du hör ordet perfekt, vad förknippar du det med?
Odefinierbar mänsklig konstruktion som därför inte går att nå, och just för att det är onåbart kommer det få oss att konsumera onödiga produkter tills vi dör. 

14. Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför?
Hösten för att det blir ruggigt men inte extremkallt, höstsol är det bästa som finns, höstkläder är finast och för att all mysfaktor bara höjs med tusen. Våren för att det blir varmt men inte extremvarmt, alla får nytt livspepp av solen, man kan liksom välja om man vill titta på film eller vara utomhus och allting ute blir fint igen efter fula vintern. 

15. Vilken högtradition är din favorit, julen, midsommar, påsk etc? Och varför?
Julen x 10000.

16. Beskriv den perfekta outfiten?
Kan inte välja bara en perfekt outfit, men den är nyköpt och får mig att känna mig kickass. Tight och otight på rätt ställen. Antagligen svart, mörkblå eller vinröd.

17. Välj något inom modeindustrin som du skulle vilja rädda svenska folket ifrån genom att banna, som t ex gröna strumpbyxor, boyfriend jeans etc?
Vita tights som slutar mitt på vaderna och utsvängda jeans. 

18. På tal om mode, din favoritbutik?
Urban Outfitters får alltid mitt hjärta att slå lite hårdare. 

19. Favoritplagg som du har i garderoben? Får gärna illustrera med bild.
Men vilka svinsvåra frågor, jag vet inte.

20. Favoritoutfit som du har haft på dig hittills i ditt liv?
Svinsvåra.

21. Favoritplagg på en man?
Svarta stuprörsjeans+skjorta med toppenknappen knäppt/fin t-shirt/sån mönstrad myströja/collegetröja med tryck/. Och mössa!

22. På tal om killar, vad föredrar du, svenskar eller utländska?
Har ju definitivt haft mer tur med utländska.  

23. Beskriv en egenskap hos en man som du skulle vilja ha, t ex mörk röst, synliga ådror etc.
På honom? Isåfall gillar jag breda axlar, Finast av allt dock är brunt lockigt hår, oh my.

24. Vad är det mest romantiska en kille gjort för dig?
På min födelsedag skickade han några av låtarna som blivit våra, som han själv sjöng och spelade på gitarr. 

25. Vad är det mest romantiska du gjort för en kille?
Antagligen tagit med honom på konsert. 

26. Vad är den perfekta presenten? Ifall du skulle fylla år imorgon.
£££

27. Vad är den hemskaste presenten du fått?
Tycker jag har fått himla bra presenter genom åren, så jag har ingen aning.

28. Cola eller fanta?
Föredrar Pepsi max, men annars Fanta. Tycker inte om Cola.

29. Choklad eller sur/salt godis?
Båda två, ibland samtidigt. Himla gott.

30. Sallad eller McDonalds?
Beror på. Sallader som den här vinner ju definitivt över allt på McDonalds, förutom möjligtvis bananmilkshaken.

 
 31. Myskväll eller utekväll?
Beror helt på humöret, just nu känner jag definitivt mer för utekvällar. Särskilt ikväll, vodka mood.

32. Sex utan kärlek eller kärlek utan sex?
Måste jag välja för livet väljer jag kärlek utan sex, för bara en period väljer jag tvärtom.

33. Pengar eller kärlek?
Kärlek, hallå

34. Tåg/buss eller bil?
Bil, sen buss, sist tåg.

35. Bloggen, instagram eller twitter?
Bloggen.

36. Tv eller dator?
Dator.

37. The Notebook eller Fast and the furious filmerna?
Har inte sett de sistnämnda så väljer The Notebook.

38. Roligaste fyllehistoria?
Någon av alla LH-kvällarna, eller en av Londonkvällarna för ett år sedan. Stuart, just saying.

39. Pinsammaste fyllehistoria?
Att spy i någons hall, springa ut till framsidan, hälsa på nya människor med spya i håret och sedan låta mina vänner springa och hämta mina skor och jacka för att ingen skulle få reda på att det var jag. Tror ingen fick reda på det heller, så kanske inte var så pinsamt. Mest elakt när jag tänker på det?

40. Om du läser bästa vän, vem tänker du då på?
Lisa, Tina och min familj.

41. Något som du är riktigt rädd för? Spindlar, framtiden, att misslyckas etc.
Ganska rädd för havsdjur. Typ, hajar, maneter och giftiga fiskar. Vem är inte liksom, men kan vara nojig när jag simmar i Sverige.

42. En vacker mening som har fastnat hos dig?
Jag vet inte. Är världens roligaste listskrivare.

43. Dra ett skämt?
Mitt liv.

44. Ditt finaste minne från dina gymnasietider?
Kan omöjligt välja ett. Typ bara att se mina favoriter varje dag är ett fint minne. 

45. Det roligaste som hände dig under gymnasiet? T ex, faceplanta (ramla framför alla på ansiktet)
Trillade i trappan första skoldagen på LBS inför min nya klass, var väl det närmsta faceplant jag kom.

46. Någon som du önskar att du kunde ha gjort under gymnasiet? (t ex vara mer social, vara mindre social)
Jag tror inte det. Vågade byta skola, fick behålla mina fina från Helsingborg och träffa nya fantastiska människor i Halmstad. Hur hade det kunnat bli bättre liksom.

47. Något som du vill uppleva i livet som du inte hunnit göra än?
Tusen saker. Tänk att vara 20 år gammal och känna att man gjort allt man vill göra, fy.

48. Nämn tre saker på din att-göra-lista?
Få ett jobb, köpa ny mascara, diska. 

49. Beskriv en favoritscen från en film/serie alt. länka med youtube.
Min absoluta favoritscen i hela världen är slutscenen i Warrior, men det känns dumt att spoila. Så här är en från min andra favoritfilm Submarine. 


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Jag älskar dina listor oavsett om du svarar vet inte på allt eller inte!
Och vissa kvällar får vara piss, det kommer flera <3

Svar: Du är så finfinfin
Michibelle

2013-11-15 @ 10:34:56
URL: http://enhistoria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0