♣ Sommardagar

Jag orkar inte blogga. Jag orkar inte göra någonting. Sommaren, I'm breaking up with you. Eller vi var väl aldrig tillsammans, är fortfarande kär i hösten sedan ett år tillbaka. Sorry.

En dag efter jobbet körde jag och Charli hem till Jodie, fixade till oss och hade cocktailprovning. De gjordes lite för starka med flit och när vi var klara gick vi ner till stan och åt middag. Så himla kul att gå ut med kollegor sådär och prata om saker vi inte kan prata om på samma sätt när vi jobbar, typ sex, pojkvänner, att vara gift, alla svin vi varit med om. Fast mest sex, slutar ju aldrig vara asintressant. Drack mer vin och sov hos Jodie, fick lyxfrukost och hade två minuter till jobbet sedan. Oh heaven.


Gick till Haggan med Lisa och hennes kompisar från då- och nuvarande jobb. Drack öl och pratade boys och londonförväntningar och hur det blev. Vår bild av hur det skulle bli var HELT fel, för på något vis tänkte vi inte på att vi faktiskt behövde jobba utan mest kunde gå ut hela tiden och umgås med coola människor. Efter en jobbdag på 12 timmar och sedan pendling i trånga bussar och tåg orkar en fan ingenting, vi känner oss äventyrliga om vi orkar gå ut för en öl efter jobbet. Så gulligt naiva vi var<3 Med det säger jag dock inte att det inte blev bra, älskar att bo här. Har dagar när jag och London hatar varandra, mest för att det är dyrt och för att vissa system verkar vara gjorda för att göra det svårt för en, men oftast trivs vi mycket bra ihop. Ska ju faktiskt stanna längre än vad jag först hade tänkt.


Var på Anette och Jacobs terass-BBQ, åt massor av mat och pratade om det alltid lika roliga ämnet kulturskillnader med människor från Tyskland, Indien, Spanien och Grekland. 

Träffade Aron och lånade nyss nämnda terassen, drack cider, hängde med Lisa ett tag, puttade fart åt varandra, hånglade och skrattade åt varandras spellistor. Jag vet inte vart jag ska ta vägen i världen/livet och han är nog inte helt säker han heller, men vi har roligt och han luktar typ godast i världen, har fint skägg, använder randomly svenska ord jag lärt honom och ger komplimanger som "du har en perfekt kroppstemperatur". Sånt där räcker ibland.
 
Fyllde 21 den 27/7 och tänkte på morgonen när jag gick till jobbet att äh det kommer inte bli något särskilt och det är väl ok. Men så möttes jag av en dörr pyntad med banners, hela familjen sjöng för mig och gav fina presenter och jag grät lite. Gick och födelsedagsfikade, shoppade på stan, de bakade en smulpaj till mig och så fick jag gå hem en timme tidigare. Så fina<3 På kvällen åkte jag, Lisa, Tina och Cyara till Joe's där jag bar min stora badge vilket betyder att man blir bjuden på shottar och drinkar som grattis. Så ska alltså alltid bära den från och med nu. Älskar Joe's mer än något annat ställe men alla hade jobbat och var svintrötta, så tog taxi hem och däckade direkt. Så tacksam över min första bday i London.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0