Halmstadhelg


I fredags körde jag till Halmstad för att återigen se Arkaid spela, denna gång med mina dolls Amanda och Nicolina som konsertsällskap. 
Efter spelningen samlades vi alla i replokalen för att dricka öl och lyssna på mer musik. Hängde senare på James i vanlig ordning där en massa f.d. LBS:are redan befann sig och jag kunde nästan låtsas att det var för två år sedan (minus att en del asbra personer inte var med i fredags, förstås). Så himla bra kväll och trots att alkohol är askul så är det ibland värt att dricka en juicedrink för 20:- istället, somna nykter och vakna obakis. 

Under lördagen handlade jag hem kesella, pepsi max och ostbågar. Tittade på Awkward och Star Wars med Marcus som var den enda som var hemma. Vid 18 åkte jag in till stan och satte mig på ett café för att få ha wifi en stund, hard cravings. Åkte hem och kommenterade bittert melodifestivalen som var lika dåligt som alla de andra deltävlingarna sedan 20 år tillbaka. Hatar slager, sitter bänkad varje lördag ändå och klagar. Svennebanan.
Igår, söndag, åkte jag hem till Maja på eftermiddagen. Vi gick och hämtade mat tillbaka till hennes lägenhet, ventilerade om livet, skrattade åt sjuka minnen och diskuterade celeb crushes man hade när man var 12. Några timmar senare mötte jag upp Martina, Benjamin och Samuel för att catcha upp om Oslo/London/Kalmar inne på bland annat Ölfiket där det spelades den bästa sortens musik och bjöds på nachos. Som alltid var jag Halmstadkär på nytt efter helgens besök och det var jobbigt att åka hem imorse. Sörjer med denna: Linnea Henriksson – Halmstad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0