Sverigevecka

Onsdag 25 december
Började juldagen med att bjuda fina Elaine hem till mig där vi drack varm choklad, catchade upp allt missat och planerade hennes framtida Londonvisit. 


På kvällen tog jag tåget till Halmstad för juldagsfest hos Samuel. Var så himla glad över att få träffa mina saknade LBS-are och kvällen blev såså himla bra. Blev lagom full på vin, öl och shots, var döglad över att få ha dessa fantastiska människor omkring mig igen, var på James som alltid, köpte rundor med mera öl, träffade på gamla lärare, åt varmkorv och fick somna bredvid någon så himla fin. Kunde inte ha blivit bättre.

Torsdag 26 december
Sibyllafrukost och husprogram hos Samuel medan vi försökte bota trötthet med kaffe. Mötte upp Martina, Nicolina, Sara och Amanda för att fika och ha obligatoriskt dagenefterprat där det uppdaterades och suddiga minnen blev lite klarare. Efter att ha sovit tre timmar var jag halvdöd och tog tåget hem för att ligga i soffan och ha maraton med mitt guilty pleasure Geordie shore.
 
Fredag 27 december
Vid elva kom mina två mostrar, mormor och gammelmormor hem till oss för att fira jul. Pratades utbildningar, London, husrenovering och så delades det ut julklappar. Var tvungen att lämna lite för tidigt dock för att hinna träffa upp Tanja för en fika, ännu en välbehövlig catch up. 


På kvällen träffade jag saknade Mathilda och vi drack öl på Bara rock, träffade upp hennes pojkvän och vänner för mer öl, sedan cider på Bara rock igen. Min sista buss gick vid två men så mötte jag upp Lilja, Vinne och Roddan 01.55 och kände att man kan ju ta första morgonbussen också. Så vi fortsatte barrundan och avslutade kvällen i Liljas överfina lägenhet vid havet där alla drack mer öl och bråkade om vilken musik som borde spelas. Somnade vid 7.30 och hämtades två timmar senare av pappa. Helt död.

Lördag 28 december
Men det fanns ingen tid för att sova för vid 16.00 började Röglematchen som var min julklapp till pappa. Vi tittade ju på varenda hemmamatch under några år och det var min och hans grej. Så nu tyckte jag det var dags igen och det var så himla kul, ännu bättre också eftersom de vann! 

Efter matchen stressade jag för att hinna med åttatåget till Falkenberg där Petter och Marcus mötte upp mig. Gick till baren Downtown där man kunde köpa kannor med öl så det gjorde vi såklart. Lyssnade på rockmusik, pratade och träffade på Petters vänner och gamla gitarrlärare som bjöd på shots till alla. Fick också kyssas på en bro över en fors, blev bjuden på kebabpizza, tog taxi hem till P och gosade med hans katter. 

Söndag 29 december
Morgonmys, frukost och mycket trist hejdå på tågstationen. Efter ännu en natt med för få timmars sömn kände jag mig smått störd och det blev inte bättre av att jag skulle flyga hem på kvällen och att tåget från flygplatsen var inställt och jag fick ta buss, tåg, buss för att komma hem och det blev två timmar senare än beräknat. Nu har jag fått inte så oväntat fått halsfluss men är glad ändå över en så himla bra Sverigevecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0