MEN VAKNA DÅ.



Jag hoppas att alla de som röstade på SD i EU-valet är jättestolta över att skicka denna människa till Bryssel som en av representanterna för ett svenskt parti i EU. Tar de upp något som inte handlar om invandring kommer hon svara att det är ett räkneexempel. 
 
Argumentet att "inget annat parti tar ju upp invandringsfrågan, därför jag röstar på SD" är helt orimligt. Jag minns att jag tänkte liknande första gången jag hörde om SD, att nu kanske partierna faktiskt kan börja diskutera hur vi ska ta bort "vi och dem" i Sverige och se till att de som invandrar snabbare blir en del av samhället medan de fortfarande får behålla sina kulturer. Att tycka "de smutsar ner vår svenska kultur och vi vill inte ha dem här och absolut inte ta in fler" är inte att ta upp invandringsfrågan(!!!). Är så jävla trött på att höra "Läs på deras hemsida så ska du få se att de inte är rasister". Snälla, en hemsida tillhörande ett parti är deras reklam och måste låta förskönande, felfritt och  lovande. Går du in på SD's hemsida ser du fina bilder på typiskt svenska miljöer och texter om hur de vill ta bättre hand dom våra gamla. Till och med invandringspolitiken låter nästan omhändertagande, så det där är bara jävla bull.
 
Men jag hoppas de som röstade på SD är väldigt nöjda över Kristina Winberg som inte har en aning om någonting, över Jimmie Åkesson som säger påstår att kebaben i Sverige kan ju vara en del av vår kultur för att vi gör den säkert på ett svenskt speciellt vis jämfört med typ mellanöstern och den här EU-valfilmen som gör mig illamående:

 
Eller nä, var varken stolta eller nöjda. Jag hoppas att de en dag kommer på vad det är de har röstat och stått för och skäms. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0