19 celsius

Har inte dött, har bara inte haft internet på datorn. Alarmet står på 04:45 och jag jobbar och sover mest, vet inte riktigt var jag tycker om det. Något alldeles underbart är vädret, vi har haft det så varmt som 19 grader och parker och uteserveringar är alldeles fulla av människor med bara ben.

Det här har varit mitt liv sedan sist:

Ätit på Nandos för första gången. Jag och Lisa ville egentligen äta hamburgare på Birthdays men kön var för lång så då blev det så. Det var alldeles för kryddstarkt för mig och maten var väl egentligen ganska fattig, men nu har jag testat i alla fall. 

Haft tapasmiddag hos oss med Anette och Jacob. Åt skaldjursgryta, spansk omelett, svenska köttbullar, nachos, ost etc. och var himla mätt och belåten efteråt (lyx i london). Gick ner till affären för att köpa passionsfruktscider att ha till vattenpipan som var framme. Fick också en festivalposter av dem som de tagit från någon Stockholmsgata, och jag tyckte den var hur fin som helst. Knäppaste händelsen var när jag stod vid vårt fönster med låg fönsterkarm där det stod tända ljus, kände hur det blev varmt på benet, tittade ner och såg att min klänning brann. What the hell.
 

Jobbat då alltså. Det bästa med att börja så tidigt är kaffe på nästan tomt tåg, soluppgång och fågelkvitter vilket man inte hör på samma sätt inne i London. För er som inte vet vad jag jobbar med förresten så är jag "Support carer" till en liten kille på fyra år med ett handikapp. Så åker med honom till och från skolan, matar, leker, lär. Sen när hans lillebror kommer hem från dagis tar jag hand om honom också litegrann. Får tyvärr inte lägga ut bilder på dem men de är båda alldeles jävla bedårande. Är nöjd med min lön och ännu mer med familjen, så fin.

Tre av Lisas jobbarkompisar kom över för att äta thaimat på vårt vardagsrumsgolv och röka vattenpipa med banan/mint-smak. Älskar homedelivery, bästa grejen.

Spenderat en rad kvällar hos Anette och Jacob. Hängt på deras terass, ätit rester från deras bbq jag tyvärr missade med sådär en kvart, druckit cider, kollat spansk fotboll osv. Så himla bra människor. 
 
För övrigt har jag framtidsångest fast jag trivs med nuet. Tittar på skolor i USA och framtida flats i London i samma veva och har ingen jävla aning om vilket som känns bäst. Idag är jag ledig och måste stänga ner alla hundra internetflikar med information om utbildningar och ta tag i mig själv, fylla på vårt gaskort, städa lägenheten och börja tvätta&packa inför fredag för då åker jag ju till LA i två veckor. Sjukaste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0