Translate och sommarbrunch


I fredags sa Tina att vi borde gå till Translate, hostelbaren vi spenderade vår första Londonvecka på. Jag var trött efter jobbet och sa först njae men kände sedan att äh vi gör väl det. Tvättade av eventuella barnmatsrester, bytte om till klänning och tog bussen dit vid 23.20. Deras fina lilla bakgård med ljusslingor och växter stänger vid 00 så när vi kom dit köpte vi öl så snabbt vi kunde och trängde oss bort dit för att hinna sitta innan det stängde. Lyckades och var nöjda. Det var en så himla festlig kväll, baren firade ett år och det fanns ballonger och vi fick gratis shots, ett gammalt aussiehaff hade börjat jobba som inkastare och kunde se till att vi fick smita in trots lång kö och så helt random kom Kyle, Fabio, Bridget osv dit och det kändes som en minireunion. 




På lördagen när alla vaknat gick jag över till Anette och Jacob med diverse ingredienser i en Tescopåse till vår terassbrunch! Det var säkert 20 grader, vi åt pannkakor med lax, skinka och ost, lyssnade på somrig musik i högtalarna, drack kaffe och apelsinjuice och åt glass till efterrätt. Vill bara ha ändlöst med sommardagar just nu, helst i form av ett kravlöst sommarlov uppdelat mellan London, Halmstad och Helsingborg. Men får jag två dagar i veckan som ser ut såhär är jag också nöjd. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0