Januari

Vet inte varför det har känts så jobbigt att blogga. Kanske för att min mobil håller på att dö och alla bilder jag tar ser ut att vara tagna med en Nokia 3310 om en Nokia 3310 hade haft en kamera. Eller för att jag har absolut 0% d-vitamin i min kropp just nu och jag orkar ingenting förutom att jobba och titta på filmer inför Oscarsgalan. Har sett tre helt fantastiska som jag måste berätta om senare. Ska försöka sammanfatta Januari och början av Februari först. 

Var på Winter Wonderland någon dag innan de stängde ner. Lisa har jobbat där med att sälja glögg och fått åka massa gratis karuseller. Just idag var det ganska busy så det gick inte, men vi gick i spegelhuset och åt pommes med ost på istället. Eh yum.

Gjorde en hel ungsform med popcorn och drack öl med Denniz när vi skulle titta på film. Tittade på den tredje och sista Hobbitfilmen vilket som väntat var superbra. 


Var hemma hos Eliza darling och blev bjuden på whiskey för att det är det ända hon dricker. Fick tillåtelse att blanda ut det med cola. Pratade om nyår och hon berättade att den 3:e januari hade hon åkt tillbaka till där festen varit för att hämta något hon glömt, och där var en grupp människor som fortfarande festade (!!!). De frågade Eliza om det var den 1:a januari. Hon fick berätta att de missat en dag. Får ångest när jag tänker på det men cred i alla fall. Fett mycket cred.

Var ute i Shoreditch med mina favs från Firebox. Drack drinkar på happy hour och dansade trots att musiken var superdålig. Saknar att träffa dessa människor varje dag så, så mycket. De gör mig så glad.
 
Har embracat de få solstålar vi haft och försökt lura min kropp att det är vår med hallon och hallonlemonad. Vet inte om det fungerade men det var gott i alla fall. 

Fashion statement by Denniz Sabo.

Börjat jobba på JOY vilket är en butik som säljer kläder, kort och prylar. Tycker om mina kollegor och har världens skönaste supervisor och manager så det finns absolut värre jobb, men alltså lönen guys. Den är så jävla vidrigt låg och jag funderar redan på att leta nytt jobb mest på grund av det. Finns ingen poäng med London om en inte kan göra roliga saker och leva lite. 

Haft de absolut lataste lediga dagarna någonsin. Känns opepp att gå ut i ett grått och kallt London, särskilt när vår lägenhet är så jävla kall pga fucking British Gas att det kommer ånga när vi andas. Då känns det bättre att bara stanna i sängen halva (ok, hela) dagen. Denna bilden är väl från en av mina livligare lediga dagar när jag till och med tagit på lite läppstift. 

Jag och Josefin från jobbet kom på vår gemensamma kärlek för serien Suits så en kväll åkte jag hem till henne i Kentish town för att maratontitta, äta stir fry, choklad med jordgubbar och dricka varsin flaska vin för why not.

HAR SETT HOZIER. Jag och Lisa åkte till O2 i Shepherd's bush och allting var perfekt. Arenan var precis lagom storlek, vi fick jättebra platser och konserten var så jävla magisk. Tycker i princip varje konsert jag går på är den bästa jag har varit på någonsin och detta var inget undantag. Alla på scenen var så fruktansvärt talangfulla och de avslutade med min absoluta Hozierfavoritlåt. Har fina videos jag ska lägga ut någon annan dag.
 
Var på hemmafest hos min rock star Jade. Asbra kväll, lång resa hem och nästa dag hade jag och Lisa bakisdag fast vi inte var bakis. Mest för att rättfärdiga att inte byta om från pj och bestämma home delivery pizza. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0