Youtube

Så mycket har hänt samtidigt som allting står lite still. Har bilder att visa och saker att berätta men jag är så trött. Så himla himla trött. Sträcktittar på Youtubeklipp i två dagar för att jag inte orkar göra något annat. Inte på ett deprimerat sätt. Bara ett utmattat. Tills jag tar tag i det jag vill blogga om vill jag visa vad jag skrattat/gråtit/häpnats av på Youtube de senaste dagarna. 

Lizzie föddes med en extremt sällsynt sjukdom som innebär att hon inte kan gå upp i vikt och hon har nästan 0% kroppsfett. Hon är även blind på ena ögat. Hon har på olika sätt blivit mobbad genom hela livet och en dag såg hon på internet att hon blivit utsedd till världens fulaste kvinna. Efter att blivit jätteledsen vände hon det till motivation till att lyckas. Hon är så himla inspirerance och positiv. Grät och beundrade. 

Tittat på typ alla Buzzfedvideos och av någon anledning tycker jag det är superkul när de testar mat och drycker. Finns massa såna här videos, typ när de testar tysk mat, japanskt godis, utländsk läsk osv. Denna valde jag för att runt 1.30 testar de en svenska Jeppson's malört. Inte så populär.
 
Den här filmen handlar om Brooke Greenberg som inte åldrades. Hon föddes 1993 och slutade växa när hon var några år gammal. Hon dog när hon var 20 år och då såg fortfarande ut att vara ett litet barn och mentalt stannade hon på 9 månader-1 år. Sorgligt och fascinerande. 


Den irländska pojken Cameron började prata om sitt tidigare liv så fort han kunde prata. Han sa att han bodde på den lilla irländska ön Barra, kunde berätta vad sitt efternamn var, hur huset såg ut, att han kunde se flygplan landa på stranden, att han saknar sin Barra-mamma osv. Han saknar det livet och sina föräldrar så mycket att han upplever genuin distress. Inga detaljer i hans historia har förändrats fast att han började berätta om det så tidigt, och när de besöker ön märker de att ganska många detaljer stämmer. Jag tror kanske inte på tidigare liv i den benämningen men den här dokumentärfilmen är fortfarande obehaglig och spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0