Kanarieöarna, restaurangbesök och inflyttningsfest

Över julen åkte jag, Andreas, Tim och pappa till Kanarieöarna! Varje morgon gick vi på promenad längst vattnet innan det var dags för frukost.

Sen såg dagarna mest ut såhär.

Vi hade vår rutin. Frukost, läsa vid poolen, lunch, läsa mer vid poolen och kanske bada i det iskalla vattnet, gå till hotellbaren för en drink, tillbaka till rummen för dusch och fix, middag och sedan drink till kvällsshowen. Världens bästa bubbla.

En dag åkte jag och A in till Las Palmas. Gick mest runt i stan och kollade på fina hus. Stannade för lunch- och ölpaus innan vi tog bussen tillbaka till hotellet igen.

Vi kom hem från bästa resan och då var det dags för nyår. Fick till denna gulliga bild innan jag ville hem. Note to self: du tål inte bubbel!!

En california sushi roll salad jag gjorde som jag var mycket nöjd med. Ris, gurka, crab sticks, sjögräs, sesamfrö och soja.

Sydney och Iris kom och hälsade på från Nederländerna. Där kunde man inte ens gå till frisören pga corona, så de var superglada över att få komma hit och dricka öl ute bland folk. Avslutade kvällen med quiz innan vi följde dem tillbaka till tåget.

Jag gav Andreas en överraskningskväll när han fyllde år. Först tog jag honom till Steampunk bar där vi beställde kul drinkar. Sen gick vi till Tavolo vilket är en restaurang A velat gå till länge men som ofta är fullbokad. Där inne finns en helt enorm hästhuvudskulptur och lokalen i sig var superfin. Konceptet var italienska mellanstora rätter man skulle dela på. Är ingen foodie och blir sällan så impad av mat, men deras broccoli med pesto på soltorkade tomater var sååå god, fattade inte hur de kunde göra något så enkelt så himla gott. Rekommenderar iaf och vill absolut tillbaka!

I och med att jag sällan tycker mat är jättegott tycker jag inte heller det brukar vara värt att lägga mycket pengar på middagar. Men jag och A bestämde ändå oss för att testa lite olika ställen då de känns som en bra social vardagsaktivitet. Här var vi på Made in China och det var helt okej, bra tuna tartare.

En annan dag gick vi till Walk in the park. Inredningen är jättemysig, som namnet antyder känns det lite som en park där inne med mycket växter och träd. Jag och A fick även bästa bordet, under pergolan separat från alla andra.

Vi delade på en pizza och en spetskålsrätt. Inget var äckligt men jag hade inte kommit tillbaka för maten tror jag, men har man besök av kompisar från andra städer eller länder känns det som ett kul ställe att ta dem till pga den fina inredningen.

Vi tog tåget ner till Malmö och Andreas satt som vanligt och tecknade. Vi kom fram på fredagen och checkade in på hotellet. Gick bort till lilla torg och åt middag på TGIF, tog en öl på en uteservering under värmelampor och gick sedan hem och sov.

På lördagen gick vi till Malmö museer där det fanns massa att titta på. Rum i slottet där någon kung bott, tror jag, gamla fängelsehålor, tavlor och akvarium. Jag hade bestämt mig för att inviga mina nya Dr Martens, borde vetat bättre? Fick sjuka skavsår och kunde knappt gå mer, fick ta uber tillbaka till hotellet. Där vilade vi lite innan vi drog till Systemet.

För på kvällen skulle vi på inflyttningsfest hos Emma! Min Torontokompis som för ett tag sedan köpt lägenhet. Hon höll ett quiz och vinnarna fick blanda äckliga shottar till förlorarna. Det blev vodka, oatly, hot sauce och så kaviar på kanten. Var som tur var inte i det förlorande laget, ryser ändå när jag ser den här bilden. Hade en jättekul kväll och åkte hem i bra tid. På söndagen åt vi hotellfrukost, checkade ut och tog tåget tillbaka till Göteborg igen.