Födelsedag, Way out west och Köpenhamn

Oj nu blir det fel ordning på inläggen här, höll på att glömma slutet av juli+augusti ju!

Den 27 juli fyllde jag 29 år! Jag behövde gå upp tidigt till mitt sommarjobb men Andreas hade i alla fall förberett juice och chokladboll till morgonen, vilket var gulligt.

Jag hade vart hostig ganska länge så var inte så pepp på att gå ut någonstans, men när jag kom hem från jobbet så beställde Andreas indisk mat som vi åt på balkongen.

Efter middagen så blev det glass med banan framför Antikrundan. Härligt att bli äldre ändå!

Pappa var på besök, jag tror han och Tim nog skulle gå på Rammstein. Vi gick på Pinchos och åt middag och sen blev det Ben&Jerrys på hotellet.

Andreas födelsedagspresent till mig var en överraskningsdag! Precis vad jag önskat mig.

Jag fick dessa ledtrådar över vart vi skulle. Första stoppet var ett museeum.

Efter det gick vi och åt lunch, jag beställde sushi som var väldigt god. Vi gick sen till en bar som ligger på en båt och drack en till snabb öl innan det var dags för en tur på båten Paddan, något jag velat göra med A så länge!

Nästa stopp var Näckrosdammen. Andreas hade tagit med sig Gin och Tonic som han blandade i flaskor, min favoritgrogg.

Sista stoppet var middag på Pinchos (gillar uppenbarligen detta stället). Var så nöjd med min överraskningsdag! På kvällen sen drack vi öl på Queen's head och Arvid kom bort för att vara med en stund.

Andreas kom bort till mitt sommarjobb på en lunchrast, vi gick ner till pizzerian och åt lunch ihop vilket var mysigt. Han började bli lite trött på håret som blivit ganska långt, snart klipptes en hel del av :(

En solig dag när läggan var nystädad och jag tyckte det såg fint ut med blommorna.

Firade mig själv genom att bjuda in vänner till Slottsskogen. Jag höll quiz som vanligt så här sitter de och klurar.

Vi har ju kommit till den åldern när vissa gäster numera är bebisar. Det skiljer bara typ 5 dagar på Leah och Iris, gulligt att de kan växa upp tillsammans.

Äntligen var det dags för Way out west efter att det ställts in två gånger om!! Tyvärr hade en del band som vi ville se från början ställt in, så det fanns inte jättemånga artister vi egentligen ville se. Men det blev också mindre press och vi kunde gå runt fritt utan att vara stressade över att missa något. Min bästa konsertupplevelse var Girl in Red, jag hade inte lyssnat på henne något innan WOW men älskade!! Blev sedan min mest lyssnade artist på Spotify 2022.

Tame Impala var också väldigt bra.

Vi missade tyvärr ett par spelningar som hölls i det här pyttetältet, hälften av publiken fick stå utanför. Vi hittade de här platserna där vi kunde dricka våra svindyra drinkar, och var rätt nöjda ändå. Även bra platser att titta på festivaloutfits från. Allt som allt en bra festival, det bästa var ändå att hänga med min Lisa.

Andreas skulle till Köpenhamn för att titta på konsert med Klock och Emil, så jag och Linda hängde med över helgen. När de var på konserten så var vi och drack öl någon annanstans. På dagen kom Emils tjej med deras lilla dotter Saga, vilket var den gladaste och nöjdaste bebisen jag träffat. På kvällen åt vi Smörrebröd på en restaurang och vissa drack tillhörande snapsar.

På morgonen gick vi till ett ställe där de hade den här frukosttallriken, precis vad vi ville ha!

Dessa mådde ju dock sådär, och jämrade sig mest hela morgonen. Promenerade sedan runt i Köpenhamn, vinkade av Klock och Linda och tog sen tåget till Emil och Marias nya hus i utkanten av Köpenhamn. Kikade runt, lekte lite med Saga och tog sedan tåget hem till Göteborg.