For what it's worth, I was only trying to wake you up

En after work med fin utsikt.

En sommareftermiddag satt jag och Lisa i parken, drack rödvin och åt kex med mjukost. Filten på bilden är en av mina bästa amazonköp, den och min frukostbricka med ihopfällbara ben.

Varje år åker jobbet någonstans för att ha sessions, äta middag, dricka och övernatta. I år åkte vi till Tamsworth, vet fortfarande inte vart det ligger. Jag, AM, Omid, Zsuzs och Mirza sågs vid Euston Station vid 7.30 för att äta frukost ihop innan tåget gick. Tyckte det var berättigat att dricka öl också, kändes som att vi skulle på minisemester!

Under dagen pratade olika föreläsare, vi hade någon team building activity och jag var tvungen att läsa upp "två sanningar, en lögn" inför alla. Lite läskigt men rätt kul. Efter att alla piffat till sig lite på sina rum satte vi oss ute på verandan innan vi skulle äta. Var världens bästa sommarkvällsväder och vi bah njöööt.

Åt schvinmycket god mat. Vid typ 11.30 tog alla taxis in till "stan" (håla) till en klubb som Stuart hade hittat.

Men hade en så hiiimla rolig kväll!! Vi dansade, drack öl och hängde på takterassen när det blev för varmt där inne.

Det var proppfullt av lads och folk som tyckte David Guetta är det bästa som hänt denna jord. Vi stannade tills de stängde vid fyra, köpte pizzor och tog taxi tillbaka till hotellet.

Var fortfarande buzzed så tyckte det var en asbra idé att gå till hotellbaren och köpa mer öl. Satte oss i deras källare och åt pizza, tog bilder med roliga snapchatfilter och ignorerade hur mycket klockan var. Tillslut blev den sju och vi skulle alla gå upp vid åtta för frukosten. Vi diskuterade om det var bättre att inte gå och lägga sig alls och gå raka vägen till frullen, men bestämde oss för att en timmes powernap kanske hade vart bra ändå.

Thank god var jag bara trött när jag vaknade och inte bakis. Fast nu i efterhand undrar jag inte om det var för att jag fortfarande var lite tipsy. Hade fler sessions och sen skulle vi alla gå på tivoli (ahh why). Vissa tyckte det var en bra idé att åkte bergochdalbanor men jag och AM sa "nah-ah" och satte oss på det lilla tåget som bara åker runt. Sen gick vi och åt paj och ville bara hem. Bokstavligt talat kröp på golvet i taxin när vi skulle av vid stationen för var så trött. När jag kom hem igen sov jag i typ tolv timmar straight.

Jag och Stina ville lyxa till det lite och gå för att få mani pedi. Men de som jobbade där absolut hatade oss från första början och var så hiiimla otrevliga. Var svinrädd för personen jag hade, haha. Färgen började flagna nästa dag också. De får noll stjärnor :(

Efteråt gick vi och åt indisk mat i Shoreditch vilket var mer gött. Efteråt åkte jag hem och fixade till mig för att jag skulle på dejt.

Tyvärr var det med killen som var lite psycho på andra dejten. Men första var bra och den hade vi på The Water Poet medan det var EM-finalen i fotboll. Var så himla mycket folk men var rätt kul. Hejade endast på Portugal för att stället var fuuullt av fransoser och det är lite kul med skadeglädje. Pardon, not pardon.

When the walls come down

När jag slutat jobbet en fredag åkte jag till Angel för att äta middag med Stina och Martina. Delade på lökringar, sweet potato fries, vitlöksbröd och hummus. Älskar att bara beställa in massa sides istället för varsin main.

På kvällen tog jag och Stina tåget till Brixton för att gå ut. Hamnade någonstans, vet inte var, där det spelade rätt så bra musik. Att gå ut och dricka öl och dansa till låtar en känner igen är typ det roligaste jag vet just nu. Dagen efter gick vi på bio, köpte läppstift och drack kaffe på Costa.

Elaine kom hit och hälsade på för några månader sen och det var så himla fint <33 Vår första kväll ihop åt vi fish n chips på Sutton&Sons.

Dagen efter vilket var en fredag hade jag tagit ledigt från jobbet på förmiddagen så vi tog bussen ihop till Liverpool street där vi åt lunch på The Diner. Alltså har typ tänkt på den maten sen dess. De har världens godaste vegetariska korv och pommes med vitlök på. Jesus effing chrrrrist.

Vi var bjudna på bday party hos Conor och Jake i Woodgreen. Tog bussen dit med Lisa och Elaine där vi mötte upp Stina också. Hetsåt på Mcdonalds för att förbereda våra kroppar på booze.

I början var det rätt stelt, dels för att Conor är mitt gamla haff och jag inte visste hur jag skulle bete mig och dels för att många människor redan kände varandra. Men sånt löser ju sig oftast och det blev en askul kväll till slut. Dagen efter spenderade jag och Elaine i sängen med bakismat och typ femton avsnitt av Outsiders.

Jullan kom och hälsade på mig och Lisa i somras vilket var jättefint!! Här stod vi utanför vårt förra ställe i Stoke Newington och drack öl innan vi begav oss till bussen.

Åkte till Victoria Park där vi gick vilse i typ en timme innan vi äntligen hittade fram till Amanda och Joes boat warming party. De hade blivit klara med att renovera båten och var nu färdiginflyttade, definitivt värt att fira. Amanda var bartender och gjorde sangriadrinkar.

Jullan ser ut som en lyxig, stolt båtägare <33

På vägen hem stannade vi för att äta nattbagels. Rasmus tog en med cream cheese.

Innan Julia skulle ta tåget till flygplatsen ville hon fotas vid HP-plattformen på Kings Cross. Alltså jag och Lisa DOG när dessa bilderna togs. Aldrig sett någon gå in så mycket för något förut, hahah bäst.

Lostmyhead

Vi har wifi igen!! Har tagit två månader och fem ingenjörer för att fixa problemet men nu är det klart. Kan inte beskriva hur gött det äääär. Delat upp allting jag missat i typ fem olika inlägg. Här är det första:

Pappa kom och hälsade på! Detta var svinlänge sedan, typ i maj? Vi drack mycket kaffe och pratade om livet. En eftermiddag tog jag med honom på en överraskningtur till Piccadillys slutstation Uxbridge. Tog en uber ännu längre bort för att tillslut komma fram till en tv-studio. Där tittade vi på inspelningen av "Would I lie to you?" vilket vi båda tycker är roligt. Skrattade så himla mycket, gud.

Vi bestämde oss för att åka båt på Thames, en sån som går jättesnabbt och hoppar fram på vattnet.

Det började lugnt och en guide pratade om allting vi passerade. Sen lite längre fram började vi åka snabbt och det var så kul!! Skrattade med pirr i magen och tog roliga bilder på oss. Såg ut som Åke i Bertfilmerna. Men det var svinroligt och rekommenderar 10/10.

London var superfint under dagen.

Men nog ännu finare på kvällen!

Att äta frukost med pappa på the Shard är definitivt top fem bästa sakerna jag vet in hela världen. Så jevlaaa gott. Mina favoriter är räkdumplings, något bröd med typ havssalt på och hash browns. Mhh-mh. Vi tittade även på en musikal, Sunny Afternoon, vilket handlade om The Kinks. Den var aaasbra, älskar musikaler som handlar om band en tycker om. Hade några asfina dagar med pappa och han kommer faktiskt hit om några veckor igen!

En charity vårt jobb brukar stödja hade tipsrunda och jag följde lite motvilligt med. Visade sig vara asroligt, vi skulle med hjälp av ledtrådar ta oss runt och svara på frågor runt omkring i City.

Det gick ganska bra förutom att Zsuzs råkade skriva fel svar på en av frågorna, så här får hon lite skäll av A-M (som bär hatten vi fick på tipsrundan, det är inte en av hennes fashion statements). Efteråt drack vi öl vid London Bridge innan vi åkte hem igen.

Lisas bf James fyllde år och hade födelsedagsfest hemma hos sig. Tycker det är så fint för kommer bra överens med honom och hänger mer än gärna med honom och Lisa, blir liksom 0% tredje hjuligt med dem.

Vi satt mest ute på verandan men gick ibland in för att dansa eller spela beer pong. Här är Lisa och ser fab ut som alltid.

Där ute satt vi och drack b.la. ginger beers till det blev jättesent och jag tog bussen hem tipsy och glá.

Den här baben hade fått biljetter till en utomhusteater i Regent's Park och frågade om jag ville följa med. Vi köpte med oss cheese cake och Piña Colada på burk som vi åt och drack innan det började.

Det var så himla somrigt och fint. De visade en pjäs som utspelade sig i Thailand före, under och efter tsunamin. Den var bra gjord och ännu bättre blev det nog för att det var utomhus.