List in school

Sitter just nu i skolan och har lunchrast, har lite tråkigt så tänkte göra en lista jag hittade hos Amanda!

Mitt namn: Michelle Helena Sofia Hallén
Ålder: 18 år
Bor: I Helsingborg hos pappa, Ängelholm hos mamma och hos mig själv i Halmstad.
Här är jag uppväxt: Björkhagen, det är ingen stad med affärer eller så. Ett väldigt mysigt ställe vid havet utanför Ängelholm. Åh, vad jag saknar det.
Stjärntecken: Lejon
Sysselsättning: Skolan
Det här har jag pluggat: Pluggar samhäll-journalistik atm.
Detta ville jag bli som liten: Delfinskötare, frisör, designer, stylist, författare och ganska mycket annat som jag inte minns nu.
Bästa egenskap: Jag är omtänksam och vill så gärna att alla ska vara glada.
Sämsta egenskap: Jag har sjukt dåligt tålamod.
Favoritplats: Jag kan inte välja en! Jag älskar New York, London, Paris, San Francisco och Dubai.
Roligaste fritidsintresse: Jag älskar att umgås med folk, om det så gäller bio, fika, filmkväll what so ever. Jag tycker även om att titta på hockey, festa, hänga på Fb&Twitter, titta på film, blogga och lyssna på musik.
Min favoritskådespelare: Den här var svår. Jag tycker om Ryan Reynolds fast det beror nog ganska mycket på att jag tycker han är extremt snyggt.  
Bästa bok jag läst:
Georgia Nicholson-böckerna, Pojken som kallades Det och Linas kvällsbok.
Äter helst: Jag älskar köttbullar och pizza med banan på tycker jag också om.
Dricker helst: Julmust, Is-te och Redbull.
Det här gör mig riktigt lycklig: Kärlek gör väl de flesta lyckliga, när det går bra. Eller förälskelse rättare sagt för riktig kärlek tror jag inte jag varit med om. Men när det pirrar i magen, man får fina SMS och hela det köret. Då brukar jag vara väldigt glad. Annars blir jag lycklig av vänner, min familj och av att läsa.
Det här gör mig riktigt ledsen: Jag blir ledsen när det händer djur något, som djurplågeri. Blir också ledsen av veterinärprogram när djuren lider eller inte klarar sig. Jag blir även ledsen av saknaden till barnen i Thailand, speciellt Pleng. Fast det vet ni ju redan eftersom jag tjatar om det på bloggen lite då&då, måste bara får ut det någonstans. 
Om jag var statsminister skulle jag: Ta invandringen på allvar och se att alla som bor i Sverige kan svenska, kommer in i det svenska samhället ordentligt och får jobb. Kanske lättare sagt än gjort, men idag är diskussionerna runt det så jävla mesiga.
En sak jag skulle vilja ha mod att göra: Sjunga inför folk. Jag tycker ju det är jätteroligt att sjunga men gör det bara hemma. Jag sjöng lite när jag var yngre, typ på ett dop och på en skolmusikal, men idag vågar jag inte. Jag borde skita i om det låter bra eller inte och bara göra det för att jag tycker det är roligt!
Tre saker jag skulle ta med till en öde ö: Kan man ta med sig en helikopter och en pilot så man kan åka hem direkt igen? Känner inte att bo ensam på en öde ö är min grej.
Mitt motto: "Det löser sig", inte särskilt djupt eller poetiskt. Dock ett skönt motto som gör det enklare att ta sig igenom all skit man stöter på.


X_d6752fcc_large


Kommentarer
Postat av: Linneah

Jag lånar den här! :)

2011-11-21 @ 20:22:34
URL: http://linneahdano.devote.se
Postat av: Christoffer

Kul med listor!

2011-11-21 @ 20:43:42
URL: http://chrstffr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0