Queens of Dalston

Felicia kom hit på besök från Schweiz där hon numera bor. Hon är Lisas och Denniz kompis som jag aldrig har träffat förut, vilket kändes superkonstigt för hade hört så mycket om'na så det kändes som vi redan var buddies typ. Nu fick jag i alla fall bekräftat att hon är lik go (fast nä goare) som jag föreställt mig, vilken himla pingla alltså.

På morgonen gick vi till Costa för att äta frukost i solen. Drack lemonad och åt sallad medan vi pratade om livet och bevittnade en man bli bestulen på sin väska på andra sidan gatan. Oj:ade lite och blev påmind om att flytta väskan närmre bordet. To live in a big city.

Vi fyra gick till Caledonian Road station för att ta tuben till Oxford Circus. Vi är alla eniga om att svart är den bästa färgen. 


Svåra indiekids.


Vi gick in på Topshop men jag och Denniz var inte intresserade av kläderna så vi tog bilder i spegeln istället. Innan vi skulle gå klämde alla in sig i ett litet photo booth för att få några fab bilder att sätta på väggen där hemma. Fast det slutade med att det såg ut som egobilder på mig för att det var så trångt och ingen annan syntes. Vi gick också till Lush för att frälsa Felicia med deras heaven sent products. Slutade med att jag köpte grejer för £50. Väl värt dock, för att ens hud ska lukta mintigt och hår jordgubbs/vanilj-milkshake+de flesta produkterna är veganska och inget testas på djur+de enagerar sig i viktiga frågor (just nu om homosexualitet) osvosv. 
 
Efter besöket på Oxford street tog vi tuben till Finsbury park där vi kom på hur hungriga vi var. Köpte bagels med lax och cream cheese som vi åt medan vi gick. 


Var på väg till Faltering Fullback, stället med fin beer garden. Drack öl, tog bilder och diskuterade viktiga frågor. 

Hon är så cool hondära.


På kvällen åkte vi till Dalston och Ridley Road Market för att dansa. Köpte billiga öl och gin and tonics. De spelade så himla bra musik, sån som faktiskt är rolig att dansa till och som folk kan sjunga med till också. De spelade till exempel Abba och då trodde jag att min extasmätare skulle sprängas.

Var jätteglad och hade superkul. När de stängde skulle Felicia och Denniz hem men jag och Lisa ville till Haggerston som ju som känt var det enda stället vi hängde på när vi bodde där. De hade stängt utegården dock så vi drack varsin öl där inne innan även vi tog bussen hem. 

Solen höll på att gå upp när vi kom hem. Vi köpte chips i affären som har öppet 24/7 (bless them) och tittade lite på någon film innan vi tillslut somnade. Ungefär två timmar senare ringde mitt alarm för att jag skulle jobba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0