Burgers and pizza

När jag och Lisa hade ledigt samtidigt bestämde vi oss för att åka och äta någonstans. Satt i vår säng och googlade fram 50's diners i London för att vi ville äta fries och sitta i röda bås. Hittade Ed's Easy Diner i Angel så vi gick ner till busshållsplatsen och åkte dit.


Det var mysigt och de spelade bra musik ifrån en jukebox. Det fanns fina retromålningar på väggarna och menyn var precis så American diner som vi letat efter. Vi var så jä-vla hungriga och beställde in lite för mycket mat, vilket för stunden kändes helt rätt.


Hamburgaren var lite halvtorr för att vara ärlig, men cheese friesen var en 10:a. Drack cherrycoke för att kunna låtsas att vi var på Mels drive-in i filmen American Grafitti. Jag vände mig nyss till Lisa och frågade vad vi sätter för helhetsbetyg på detta ställe och efter ett tag kom vi fram till en svag 7:a, mest för att burgaren inte alls var mindblowing.


Varit ute och träffat mina gamla kollegor från Firebox vilket alltid får mig att stråla inombords. Vi pratade om våra Tindererfarenheter, allas nya jobb (mest Hannah's som går ut på att boka sjukgymnasttider åt Englands OS-lag och hennes skrivbord har utsikt över hela deras gym, ouff), fyllehistorier från våra after works med Firebox och allting som hänt därimellan. 

Vissa bilder måste göras svartvita för att kunna läggas ut. Älskar denna bilden på Jade, hon var nog inte såhär full irl men den speglar ändå vilken himla party queen hon är <3
 

Molly, Eliza och Jade. Detta var innan två killar stormade vårt bord med champagne och vin. Vi sa att de inte behövde bjuda men de instisterade och beställde in mat också. Så vi åt och drack, tackade artigt och sa hejdå.


Fast först lyssnade vi på bandet som spelade. Det var bluesigt och bra. Fint ställe förövrigt, baren var väldigt stor och längst inne i lokalen fanns en silvrig husvagn folk kunde sitta i. Fast den var full tyvärr. Vi gick runt i Shoreditch en stund innan vi var tvungna att säga hejdå för att rövtuben slutar gå så himla tidigt. 


Ätit pirre och druckit öl med Stina och Violette på Faltering Fullback. Det är en pub i Finsbury Park med en superfin beer garden, men tyvärr så regnade det idag och vi kunde inte sitta utomhus. Den är full av gröna växter, trappor och små gångar. Såhär ser den ut: Faltering Fullback


Varit ute med jobbet vilket numera är Colicci. Jobbar i en kiosk i Hyde park där jag säljer kaffe och korv. Det är samma företag som Lisa jobbar för, hon kirrade jobbet till mig när jag kom tillbaka från Sverige och var arbetslös. Jag gillar det bäst när det är regnigt och inga kunder så att vi kan sitta och prata och äta gratis paninis. Soliga dagar, speciellt helger, är hell. Det var kul att gå ut i alla fall, boundade med människor över tequila. 


Jag och Lisa beställde hem kopiösa mänger kräfter ifrån en webshop som säljer svensk mat. Den första tallriken var magnificent, sen gick det lite utför eftersom vi överåt. Men så värt ändå. Till detta tittade på vi på Eurovision och betygsatte låtar, framträdande och outfits. 

Sverige vann ju! Vi passade på att rösta fyra gånger var på Månsan eftersom vi har Uk numbers. Vi blev glada och det var ett bra avslut på vår kräftskiva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0