Gatwick


Gick upp 4.00 imorse vilket jag hade fruktat mer än nödvändigt, var helt ok mysigt. Anledningen till detta då är att jag ska hem i några dagar. Kommer inte vara hem-hemma särskilt mycket då vi ska till Stockholm under helgen. Det bokades då jag trodde vi skulle flytta hem i oktober som planerat, men så bestämde vi ju oss för att stanna längre och som tur är kunde jag få ledigt från jobbet och allt. Så nu sitter jag på Gatwick och tittar på deras megajulgran. Fick feeling och köpte min första juldryck för i år, Salted Caramel Cappuccino. Söt och sliskig och rätt god. 3/5. 

Här kommer en liten plus och minuslista: 

+ Julen är snart här och jag är så himla lycklig. Finns inget finare och mysigare!!! Tyvärr åker jag inte hem i år men ska fira med min bff i ett juligt London och det kommer också bli splendid. 
+ Ska få träffa alla våra hundar i helgen! Har fem hundar i mitt liv fördelade på mamma och pappa and I love'em all to death. 
+ Paret bredvid mig är typ 70 och verkar SÅ nykära. Jag låtsas att de varit ensamma i några år och trodde det skulle fortsätta så men så blev de introducerade (eller så tindrade de) och föll superhårt för varandra. Nu ska de på deras första resa ihop och kan inte sluta pussas, GULLI. 
+ Jag älskar Paradise Hotel. Trodde aldrig jag skulle titta på det men jag och Lisa började och hellooo, så himla bra tv?! Älskar trash-tv 
+ Igår sa en gubbe på jobbet ett sexistiskt skämt till mig och min kollega. Då sa jag till honom att det var sexistiskt. Han sa "det var ett skämt" och jag sa "ja, ett sexistiskt skämt" och då gick han. Tyckte det var bra att jag inte obekvämt fnittrade bara för att han är en vit äldre man på min arbetsplats utan sa något. Bra Mich. 

- När jag sitter här på flygplatsen tänker jag på att jag verkligen trodde och hade planerat i mitt huvud att Tom skulle följa med mig till Sverige snart. Vi hade nämnt det, tämligen försiktigt, till varandra och jag skrev ner i min skrivbok vad jag hade velat visa honom där hemma. Är inte arg på honom egentligen men just nu känner jag bara jävla asjävel. 
- Det är för varmt ute. Vad är det för himla höst när det är typ 15 grader. Är inte nöjd. 
- Att inte alla EU-länder hjälper till i flyktingkrisen. Tycker det borde vara ett krav för att få vara med i EU, alla borde ta emot ett antal flyktingar som är baserat på hur många människor som bor där och även vad landet har råd med. Varje dag läser jag om något land som vill bli striktare med att släppa in folk samtidigt som jag läser om att Sverige har lite panik och måste låta flyktingar sova på golv i receptioner. För fan ALLA MÅSTE HJÄLPA TILL. Så jävla inhumant att sitta där i sin jävla soffa i sin jävla villa och känna att "de kan väl åka någon annanstans". 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0