Old Jewry Road


Jag har fått jobb och har normala arbetstider och helger off. Det känns som att en helt ny himla värld har öppnats. Fatta att nu får jag också stå och trängas med alla andra tusen Londoners på the Northern line och känna fredagskänsla tillsammans med dem. Jag kan planera in roliga saker inför helgerna och jag kommer inte hem efter 12-timmars arbetsdagar utan någon ork kvar. För första gången sen jag flyttade till denna stad har jag hittat ett jobb där det känns som att jag kan stanna tills jag och London skiljs åt (om jag inte stannar här tills jag dör det vill säga).  

Från och med nu ska jag jobba i Bank som office admin för en accountancy firm. Bank är ett av mina favoritområden, mest för att alla män har kostym och får fina kostymbyxrumpor. Det är fem minuters gång mellan mitt och Lisas jobb vilket betyder gemensamma tuberesor till eller hem från jobbet, som idag gick jag bort till henne och drack varm choklad i väntan på att hon skulle sluta. 
 
Det håller på att bli höst också, så nu är livet bra igen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0