Bday, bowling och bröllop

Den 27:e juli var det min bday. Älskar att fylla år, för då måste alla vara extra snälla mot en och ha förståelse om en känner för att slappa istället för att jobba. Ann-Marie åkte till Tyskland samma morgon men var gullig och hade lämnat vin och ett kort på min desk kvällen innan. På lunchen åt jag och och några kollegor tårta i köket och jag lyssnade som varje år på "Happy birthday, Michelle" på Spotify.
 
Efter jobbet kom den hära baben och mötte mig. Vi gick till en restaurang i Shoreditch och det var så jeeeevla gott. Särskilt truffle friesen, typ en av de godaste grejerna jag har ätit. Efteråt drack vi öl och jag var supernöjd med min bday.
 
Två av mina favoritas. Jag, Lisa och James åkte till Finsbury Park för att bowla. Det var ju en sån himla grej när jag var yngre, men gör aldrig längre. Vet inte varför, är ju superkul!! Är faktiskt ganska bra på det också.
 
När vi bowlat klart gick vi till Faultering Fullback. Lyckades mirakulöst haffa ett bord trots att solen sken och de har världens finaste beer garden. Face swappade vilket är typ det roligaste jag vet. De här karaktärerna har vi döpt till Rebekka och Jurgen.
 
Detta var Diana på jobbets sista dag och vi gick ner till en pub vid kanalen för hennes leaving drinks. Hon hade inte jobbat där så jättelänge men var ändå trist för hon var så gullig. 
 
Taaron och jag. Är alltid den där personen som bär strumpbyxor fast att det är skitvarmt för att jag inte vill visa mina ben. Lite senare denna sommaren kände jag lite who -the fuck- cares och gick barbent på jobbet. Första gången var lite jobbig men sen när en märker att ingen på riktigt faktiskt bryr sig så kändes det så himla bra och så mycket mindre svettigt. Är ingen big deal för vissa men för mig var det det och därför kändes det som en personlig victory och sådant förtjänas att uppmärksammas.
 
En av mina absolut favoritmänniskor i denna värld fyllde år och jag gav honom en Minion-filt. Han älskar filtar och har typ femton stycken. När jag jobbade med honom och vi gick i affären ville han alltid gå till textilavdelningen och få känna på alla <3 Åt tårta, pysslade och lekte med hans lillebror som är en så himla fantastisk liten människa. Aldrig träffat ett så omtänktsamt barn förut. Fick ett sms från deras pappa här om dagen att lillebrorn hade sagt att han inte ville ha några julklappar i år utan han ville bara att "Father Christmas" skulle ge G1 något fint så att han blir bättre <3333
 
Åkte till God's own junkyard med Stina. Det är ett ställe med gratis inträde där det finns huuur många neonskyltar som helst. Fanns jättemånga jag ville sno med och ha i vårt vardagsrum.
 
Satt på en gammal kyrkbänk och posade med en halv Carnival-skylt.
 
I början av September var det dags för bröllop!! Zsuzs från jobbet skulle gifta sig och hade lyckats pricka in världens finaste sensommardag. Hon var så himla stunning och ibland känner jag att jag vill gifta mig en dag endast för att få bära en fin klänning och bli full med alla sina favoritmänniskor.
 
Satt med folk från jobbet under middagen och som tur var hamnade jag bredvid dessa två. Han till höger är så himla rolig, gullig, bryr sig när jag är ledsen över något och köper cola zero till mig när han ska till Tesco. Hon till vänster är ensam kvinnlig director på jobbet och jag ser hur hårt hon kämpar i hela sin industri för att bli tagen på lika stort allvar som männen. Hur det skämtas om att hon är småhysterisk och aldrig slutar prata (hon pratar inte mer än någon annan, just to be clear). Hur folk har åsikter om hennes utseende men aldrig kommenterar någon av männen. Sättet hon hanterar allting detta på är så jävla kickass (fast att hela poängen egentligen är att vi inte ska behöva hantera det alls) och hon har flera gånger lyssnat och varit så himla vettig när jag har berättat om mina sexistiska upplevelser. Älskar henne. 
 
Första dansen i en fin lokal med massa fairy lights.
 
 

De hade ett photo booth och massa hattar och grejer en kunde använda. Tog typ tusen bilder där inne, så himla bra idé.

Efter att vi tagit foton, dansat till ett live band och ätit massa tårta tog jag en uber hem för att få några timmars sömn innan jag skulle till jobbet nästa morgon.
 
I augusti flyttade jag och Lisa in i vår nya lägenhet i Dalston! Tog med hennes bf och hans bror till Ikea för att inhandla inflyttningsgrejer.
 
Åt lunch och Chris var för lång för deras låga lampor. Spelade hög musik i bilen på vägen hem, tappade ut alla nya tallrikar det första jag gjorde när jag gick ut ur bilen och sen började vi fixa i vår nya fina lilla lägga på Stokie highstreet <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0