→2016

Några dagar innan nyår träffade jag Eliza my canadian beaut i Camden. Det ösregnade så vi tryckte ihop oss under ett parasoll på barterassen men blev blöta ändå. Men det var gosigt och den här donnan hade nyss förlovat sig och hade massa roliga grejer att berätta om. 
 
På nyår åkte vi hem till Dijana och Caroline. Alla hade tagit med sig mat och alla rätter innehöll någon sort ost. Yu-um. Drack vin och pratade om dåliga tinderdejter och förhållande med kollegor bland annat. Några minuter i tolv tände vi tomtebloss och försökte sätta på "Happy new year" med Abba på mobilen men kunde inte pga den dåliga täckningen. De andra skulle ut efteråt men Lisa skulle upp tidigt nästa morgon och jag var trött *bore* så vi åkte hem. Mycket fin början på nya året dock!
 
En lördag åkte jag in till Kensington South för att dricka öl, en annan sågs vi i centrum för att titta på bio. Såg "The revenant" vilket ju var menat skulle ge Leo sin första Oscar men mjaaee, tvek. Kanske inte var objektiv till filmen dock då den var 2,5 timmar och jag trodde min rygg var bruten för det gjorde så ont att sitta still så länge. Vill vara en sann biomänniska, men ibland tvivlar jag.
 
Drack ännu mera öl med Violette i Angel. Minns inte vad stället hette men det var väldigt högt i tak och vi lyckades haffa ett fint bord i hörnet. 
 
En lördagförmiddag smsade Louis (G1&G2's pappa) och sa att han hade Arsenal tickets över och undrade om jag ville köpte dem superbilligt. Vi bor bara 10 minuter bort från arenan och vanligtvis känner vi mest hat till alla de människor som ska ta sig till matchen. De skapar då och då fullkomlig kaos på Picadilly line och vi kommer knappt hem från jobbet. Nu embracade vi läget och tog tuben två stopp för att gå på vår första engelska fotbollsmatch och känna oss som hard core islington residents.
 
Två vyer från min stol på jobbet. 1. Har visat denna utsikt förut men tycker om den så mycket, älskar alla hustaken och hur himlen blir rosa någon timme innan det är dags att gå hem. 2. Satt och läste Time Out på jobbet en dag och rev ut en reklambild på Kit Harrington som jag hängde bredvid min skärm. Tröttnade efter ett tag och började göra ett collage istället med några av mina favs (Kit fick fortfarande vara med dock). Känns bara gött att ha att titta på. 
 
Jag, Stina och Lisa åkte in till Leceister Square för att titta på ljusutställningen Luminere. Vi såg typ en hundradel av allting för det var SÅ. MYCKET. FOLK. Det känns fett lame att klaga på turister i allmänhet. Är säkert megaturist ganska ofta själv. Men jesus fucking christ, reser en med en superstor skolklass så samlas inte för ett himla möte i mitten av en tubestation+gå alltid på vänster sida+ta inte gruppbilder mitt på en busy gata. Vi orkade nog titta i typ 15 minuter, sen tog vi tuben hem. 
 
För några veckor sedan tog jag och Lisa bussen efter jobbet till east för att åka hem till dessa babes igen. 
 
Josefine som bodde här innan och som vi träffade genom Denniz var på besök och det var asnice.
 
Efter att ha druckit och hängt i några timmar vandrade vi alla bort till ett ställe i Dalston. De hade klubbkväll där de endast spelade svensk musik. Lyssnar inte mycket på det egentligen. Gillar Robyn och typ tre låtar av Thomas Stenström. Men det är ju ändå jättekul och nostalgiskt!! Tyvärr var DJ:n ganska pretto och skulle spela sånt som obviously ingen hade hört och ännu mindre kunde sjunga med till. Jag gillar inte ens Håkan Hellström men tyckte det var askul när han spelades för hela rummet exploderade och alla var så himla lyckliga. Så jag ville att hela kvällen skulle vara. Men det var askul ändå, och vi dansade till klockan 3 innan vi tog en uber hem.
 
Vill bara visa min kycklingsallad som jag gjorde för några dagar sedan. Tyckte den var fin.
 
Michan @ work.
 
Förra helgen var så bra. På fredagkvällen gick jag och Lisa till Shillibeer och drack två öl. Pratade om att komma ihåg saker och att vi kanske inte ens skulle minnas den här kvällen i framtiden. Tyckte det lät sorgligt så spelade in en video på Lisa i några sekunder där hon säger "detta är värt att minnas om 10 år".
 
På lördagen såg jag att jag och Lisa hade varit vänner på Facebook i exakt fem år. Love u. Vi tog tuben till Soho och åt lobster rolls på Smack Lobster Roll. Jag beställde California vilket var med extra avocado m.m Detta var så sjuuukt gott. Vill äta en robster roll om dagen för resten av mitt liv.
 
Så himla förväntansfull inför maten men tror hon spelar svår. Jävligt babeig är hon i alla fall.
 
Vi gick vidare längst Tottenham Court Road och jag fick hålla Lisa från att gå in i alla bokaffärer på vägen för att vi skulle hinna till the Grant Museum of Zoology i Fitzrovia innan de stängde. Det var som de flesta andra museum i London gratis och där fanns massa intressant att titta på. Typ sånt här(obs kaninhuvud). När vi kom hem sträcktittade vi på vår nyfunna addiction Breaking Bad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0