Jersey Boys, bday och Ikea

Såhär såg en del av April ut: 
 
Dagen efter jag kommit tillbaka till London from Sverige kom Elaine hit för att hälsa på! Var så glad och full of love över att få spendera några dagar med henne. Här på bilden ovan satt vi på Shillibeer och väntade på fish n' chips. Yu-um.
 
Gick på Oxford Street, trängdes på Primark och åt på Leon. 
 
Försökte få en fin bild med Big Bennan. På kvällen gick vi ut i Shorran och dansade på Translate. Det var kul och vi tog en uber hem vid stängning.
 
Dagen efter var vi nog egentligen inte superbakis men kände ändå för att ha en sån dag. Beställde hem hamburgare, pommes och oreomilkshakes+tittade på trash tv (Jerry Springer 4ever). Så himla gött va. Morgonen därpå lämnade Elaine mig igen efter en så himla perfekt helg. Astrist. Men gissa vad, ikväll kommer hon hit igen!!
 
Helgen efter kom mamma hit och hälsade på, så himla lyx va att få besök. Här bodde vi och det låg precis vid Russell Square där vi genade på kvällarna efter att ha varit ute och äventyrat.
 
Satt på Trafalgar square glada med vinden i håret. Har inte alls bilder i kronologisk ordning men basically åt vi masse god maud, handlade och pratade om livet.
 
Sen från nowhere sa mamma att hon ääälskar musikaler. Så då gick vi på två. Första var Kinky Boots och den var så himla bra och festlig. Den andra vi såg var Jersey Boys vilket handlade om bandet The Four Seasons, den var också bra! Inte lika peppig, men bra musik.
 
Dagen därpå skulle vi på utflykt, så vi började med frukost på en trappa vid stationen medan vi väntade på bussen. 
 
Åkte till Harry Potter Studios! Fick se massa rekvisita, kläder och allt sånt där vilket var coolt. Kan typ bli starstrucked på grejer "oh wow, den här tröjan har suttit på Rupert Grints kropp" *swoons*
 
<3<3<3
 
Hogwarts, ganska liten (jämfört med i filmen iaf) men still glorious. Dagen efter åkte mamma hem igen och jag började sakna henne typ samma sekund.
 
En av alla mina och Ann-Maries ölkvällar. Just den här gången gick det förbi en kille som jag tyckte att jag kände igen. A-M sa casually att hon gått i skolan med honom i typ åtta år. Då kom jag på att det är en svensk bloggares expojkvän. Jätteavlägset eftersom jag inte ens känner den här bloggaren men det är ändå en person jag och A-M har "gemensamt" och sånt tycker jag är ascoolt.
 
Vi har flyttat också ju! Vårt kontrakt gick ut och vi bestämde oss för att inte förlänga mer. Jättejättejobbigt att lämna Cali rd, kommer nog sakna det föralltid. Älskade den läggan. Lisa hittade två rum i Stoke Newington som hon lyckades haffa. Så nu har jag mitt eget rum för första gången på 2,5 år och jag trodde det skulle bli nice men det är det typ inte. Det är bra på så sätt att jag och Lisa inte väcker varandra när vi går upp tidigt/lägger oss sent osv. Men annars saknar jag faktiskt bara att dela rum med henne. Wuä. Huset är bra i alla fall och har världens bästa läge. Ligger nere på en fin liten gata men fortfarande bara tio sekunder från huvudgatan med alla restauranger, vintagebutiker och off license shops. En minut bort ligger en pub som heter Whitehart och den har en så hiiimla döbra beer garden. 
 
Violette fyllde 24 så det firade vi på Barkick i Shoreditch. Drack öl, åt sen middag och spelade fotbollsspel.
 
Jag och the bday kid. 
 
Sen ville alla dansa så då föreslog jag att vi skulle gå till Translate. Har sagt i typ två år nu att jag måste vidga mina vyer lite och inte bara gå till samma ställen hela tiden. Fast är för lat och bekväm, så meh. På Translate spelar de bra musik och det var allt vi ville just då.
 
Åkte till Ikea med Lisa för att köpa nya grejer till våra rum. Tog matpaus såklart men kunde inte köpa med något ätbart hem alls, which was a first. Alltså hade så mycket tunga grejer va, jävla konkande.
 
Hahaha. Utanför vår dörr precis när vi kom tillbaka. Det stod en liten katt där som jag började kalla på för den var så gullig men då ställde den sig precis vid dörren redo att springa in så Lisa började gorma på mig att få bort kattjäveln så vi kunde ta in våra grejer någon gång. Den här bilden visar hur missnöjd hon var. Hahaha. 
 
Firade vår inflytt med fish n chips på ett ställe som bara ligger någon minut bort. De har öppet sent och har en fin liten uteservering.
 
Samma helg bestämde vi oss för att köpa plantor till våra rum. Gick till Columbia Road Flower Market tidigt på lördagen och trängdes i folkmassan. Hade megamensvärk så var ganska grumpy, men de hade supermycket fint och allt var relativt billigt. Vi hittade växterna vi ville ha och säljaren sa att om vi tar hand om dem rätt kan de leva förevigt. Min dog och började mögla efter två veckor. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0