Sverigevacay

Efter att jag varit på sjukan ville jag inget annat än hem för att få gosa med min familj och alla hundar. I och med att vi hade en del lediga dagar runt påsk bestämde jag mig för att boka Sverigeresa och stanna där i ganska så många dagar.
 
Inledde med att glömma min resväska på tåget när jag hoppade av i Helsingborg. När jag kramat om mamma sa hon "vad du reser lätt, får du plats med allt i din handväska?" och det tog mig en sekund att komma på vad jag hade gjort. Satte mig rakt ner på marken och storlipade att jag inte orkar mer *dramatic*. Men var så himla slut efter att ha fått ringa tusen samtal till sjukvården i England och kämpa för att få appointments och prescriptions osvosv. Grät i några timmar till, åt lunch på Väla, köpte the basics så som underkläder och lite smink för att jag skulle klara mig ett tag och försökte komma på något sätt att lösa det (började obvs med att ringa hittegods och seriöst fuck off). Lång story short så pratade jag med Elaine och den jävla ängeln mötte tåget på stationen i Gbg och hittade min väska <333 
 
Efter denna jobbiga start åkte vi hem till mamma i Häljaröd. Tittade på Kung Fu Panda på bio med mammas sambo Alex och hans son Casper. 
 
Åt på en restaurang som inte alls passade in i Höganäs. Var väldigt rustic och de som jobbade där var coola rockers. 
 
Maten<3 Sweet potato fries <3 Att de lagt maten på en metallbricka+öl i masonjar <3
 
Plutte-Ragnar som verkligen inte är särskilt liten längre. Han är 8 månader på den här bilden n' still growing, loco. 
 
Vi åkte hem till mormor och morfar för att fira påsk. Mina gulliga mostrar och deras respektive var där, och även min gammelmormor som är en av mina favoritpersoner i världen. Vi åt jättegod påskmat, drack julmust och sen ville morfar visa oss möllan utanför deras hus och berätta hela historian bakom den. 
 
Plankorna där uppe i möllan såg definitivt inte nya ut så var lite rädd att jag skulle trilla ner och dö. Men utsikten var en beaut och deras hus är så himla fint. Ibland får jag sån himla craving att jag också vill bo på en åker och bara äta jättegod mat och gå på promenader med mina hundar (hade nog tyckt om det i typ två dagar).
 
Gammelmormor<33 (som ingen kallar henne för att alla säger Mormor Britta av okänd anledning)
 
De sista dagarna hemma hos mamma träffade jag Julia my love, åkte fram och tillbaka till sjukhuset i Ängelholm tusen gånger, tittade på en massa tv och gosade med hundarna. Började gråta bara av att titta på den här plutten för att jag älskar honom så mycket och för att han är så gullig att mitt hjärta gör ont.
 
Nästa stopp var Halmstad! Blir så glad varje gång jag kommer tillbaka dit, den staden ger mig endast good vibes+lite sorglig nostalgi. Åkte hem till Maja och fick träffa hennes bebis Vincent för första gången! Pratade, åt godis och lekte med gullevinne som var så himla nyfiken och social (innan han däckade). 
 
Vincent somnade och Maja la över honom till mig. Kändes som att jag höll på att bryta hans nacke (ser lite ut så på bilden nu också när jag analyserat den) men han sov i alla fall i typ fem minuter när jag höll honom och det var mysigt! 
 
När jag sagt hejdå till Maja och Vincent tog jag bussen in till stan för att fika med dessa två! Har inte träffat Martina och Kajsa på huuur länge som helst så var jättefint att catcha up och höra vad de har gjort, prata tinderdejter och samboliv.
 

På kvällen träffade jag Tina stumpen och vi åt pulled pork burgers på O'learys+massa pommes och popcorn. Skrattade så himla myckeeeet, hon är så rolig. Här ovan tittar hon på fina solnedgången (fast åt fel håll).
 
Sen fick jag träffa Tim och det var så fint!! Dagen efter övertalade jag honom att följa med till pappa i Ramlösa och han var ledig från jobbet så det gjorde han. En av de jobbigaste grejerna med att vara hemma är att jag har ett så begränsat antal dagar att fördela mellan alla de jag vill träffa, och jag får jättedåligt samvete om jag träffar någon familjemedlem mer än de andra. Så att han följde med till pappa gjorde att jag inte behövde "välja" vem jag skulle spendera dagen med. Skönt tyckte jag. 
 
Vi spelade golf och jag blev som vanligt irriterad för att jag är dåligt på allt förutom beer pong och det är en dryckeslek (aka kanske inte så valuable i livet). Men det var rätt kul ändå.
 
På kvällen gjorde vi oss fina och åkte till en fransk restaurang i stan. Har fått för mig att jag älskar sniglar (?) så beställde in det som förrätt men nej. nej. nej. Resten av maten var god dock och hade som vanligt väldigt roligt med dessa två.
 
Servitören bröt på tyska så innan vi gick skrev jag "Gutentag för god mat!" i gästboken. Blev påmind om att det betydde hej och inte tack. Hey ho.
 
Någon dag innan jag skulle hem träffade jag Tanja, Vanessa och Leo. Tycker det är så kul att träffa dem alla tre, Tanja för att hon är min bud och kidsen för att det är så roligt att se dem växa!! Leo pratade med riktiga meningar och Vanessa kunde springa runt och var liksom en "person". 
 
HAHA, face swappade med Leo!! Har hundra såna här bilder och jag orkar inte så roliga de är.
 
På tal om söta barn. Såna små hjärtegryn (och kolla Vanessas toffs) <333
 
När jag skulle tillbaks till London var det megakaos med tågen. Slutade med att jag fick ta en taxi i panik och lyckades checka in två minuter innan de stängde. Dramatisk dit- och hemresa men hade en så himla bra Sverigevacay och jag uppskattar alla så himla himla mycket. Blir ledsen av att inte kunna ses oftare. Det där med att ha delar av sitt hjärta i olika länder alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0