Curaçao

I juli åkte jag, mamma, Alex och Casper till Curaçao vilket ligger i Karibien. 
 
Första morgonen var jag väldigt jetlaggad och vaknade typ fyra på morgonen. Satte mig på vår veranda, läste en bok och fick femton myggbett. 
 
Första dagen gick vi in till stan för att titta runt. Väldigt färgglada hus, påminde om Köpenhamn lite. Staden var väldigt liten, men mysig!
 
Vi åkte på utflykt, vandrade runt i grottor, blev jagade av en liten ödla och gick runt i vad som kändes som en öken. Min hud är verkligen världens sämsta i solen. Bränner mig och får solexem som kliar apmycket. Spenderar nästan all tid i skuggan och blir stressad över att jag inte blir brun. I-landsproblem but still.
 
Några dagar senare kom Timpan dit också vilket jag var jätteglad över. Han har också gingerhy men kämpade på ändå.
 
Åt på en restaurang som låg högt uppe på en kulle med fin utsikt. Tyckte maten var knepig under hela resan faktiskt. Äter inte kött längre, bara fisk, och när en ätit typ torsk varje dag i en vecka blir det lite trist. Just den här kvällen kliade hela min kropp efter solen och det enda de hade som jag kunde äta var tomatsoppa. Var lite grinig och ville inte prata med någon utan satt mest och tittade på vildhundarna utanför som ville ha mat och blev lite ledsen för deras skull. 
 
Spelade mycket strandtennis med Tim och Casper. När jag var där tänkte jag att jag skulle vara hälsoam för en himla gångs skull. Åt bra och gick till och med till hotellgymmet och sprang typ en halvmil (faktiskt så jävla imponerande med min kondis), rörde mig mycket under dagarna, drack vatten istället för öl osv. Men sen blev jag magsjuk och satt på toaletten i typ ett dygn. Efter det mådde jag mest illa och det enda jag ville äta var pommes med mycket salt. Kunde absolut inte träna, fifan. Det handlade inte ens om att jag ville gå ner i vikt, utan bara känna mig lättare och piggare i kroppen. Kanske en annan dag då (lol).
 
Åkte på en jeepsafari och stannade vid havet. Var alldeles för vågigt för att någon skulle kunna bada, men såg tusen såna bollar med giftiga taggar i vattnet så var nog inte ett alternativ ändå. Grann utsikt i alla fall. 
 
Sen kom dagen vi hade åkt dit för. Mamma och Alex skulle gifta sig! Jag och mamma fixade oss inne på vårt rum och lyssnade på 80-talsmusik för det gör henne glad.
 
De gifte sig i något torn på stranden. Vääärldens finaste utsikt och Tim var "präst". Alla bar vitt förutom mamma då, tror det var för att få lite beach feeling. Vi barn höll tal och brudparet slow danced till Elvis.
 
Knäppt när två familjedynamiker slås ihop till en. Ibland blir jag Michelle, 13 år gammal, skilsmässobarn igen. Not gonna lie. Men lägger en allt sådant åt sidan är jag bara lycklig att mamma är lycklig.
 
Tim, Casper och jag. 
 
Det var rätt blåsigt och jag kämpade med håret i ansiktet. Men såhär sån min klänning ut och jag tycker den är sååå fin. Kände mig som Summer Finn i den. 
 
En av de sista kvällarna. Här var jag glad över något. Det var en jättebra resa och jag njöt så himla mycket av att ligga på en solstol, lyssna på min nya favoritpodcast, läsa och napa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0