Forever catching up pt.1

När Jade fyllde år bjöd hon in oss på födelsedagsfest i Stokie med temat "It's always sunny in Philadelphia", en serie jag visserligen aldrig sett men kul med tema. Spelade beer pong och Lisa var queen. 
 
The bday girl, jag och okänd (för mig) IASIP-karaktär.
 
Satt i fönstret som har utsikt över en kyrkogård, gick rundor till badkaret som var fyllt med is och ölflaskor och spelade mer beer pong. Fattade inte referensen med skinkan och ananasen på bordet, men folk verkade tycka det var bra fyllemat klockan 3 på natten.   
 
Jade försökte ta sig upp på toppen av pyramiden men det är svårt efter en eller två flarror vin <3 
 
Hade cake sale på jobbet, sålde kakor för välgörenhet och jag bidrog faktiskt. Med kakor alltså. Gjorde såna här vilket var jättelätt och svingott. En kille från en annan våning skickade ett mail med ett marriage proposal för han tyckte de var så goda. Vill icke skryta, men har typ aldrig lagat eller gjort något som någon tycker är gott. Tvärtom. Så jag var asnöjd!!! Såhär ser vår reception ut btw, där sitter jag varje dag och jöbbar (och bloggar, som nu). 
 
Här hade vi varit och tittat på Thomas Azier-konsert vilket var svinbra. Vi hängde med två killar i den här baren vilket var kul först men slutade som allt för ofta i en lektion om feminism. JA jag vet att ibland är det inte the time and place men alltså har så svårt att hålla käften när de säger något som är uppenbart korkat. Kan inte bara nicka och le, fast att en kanske borde det ibland för "stämningens skull". Idk. 
 
Det här var en av de bästa sommardagarna 2017. Var asbra från början till slut och ville återuppleva den om och om igen. Jag, Lisa och James tog the DRL till Greenwich, köpte öl&chips och började vandra mot parken. Där väntade ett gäng människor som vi slog oss ner hos. Kosade oss där i några timmar med asbra personer innan vi tog bussen till Frank's. 
 
Köpte juggs med Pimms vilket är den bästa sommardrycken ever. Började prata med en kille i samma gäng som jag aldrig träffat förr, klickade asbra och hängde hela kvällen och dagen efter följde jag med och tittade på present till hans lillasyster, vi gick på comedy night etcetcetc. Men typ en vecka senare visade han sig vara som alla andra killar :))) älskar killar och deras egon :))) Men fick en pirrig sommarkväll i alla fall, och det var ju fint.
 
James, Lisa och Terje. 
 
 
Här satt vi tills det mörknade. Sen gick vi till en annan bar där vi hängde tills vi åkte hem. 
 
Carolinè fyllde år och det firade vi med bowling och bira på Rowans i Finsbury Park. Så himla kul att bowla, är faktiskt rätt bra på det också.
 
När vi bowlat klart dansade vi. Det var också dajligt. 
 
Min kollega/kompis Zsuzs var preggo i somras (hon har fått the kiddo nu, så gullig!!) så AM anordnade baby shower. Har aldrig varit på en men det var mysigt. Två av gästerna var också gravida så var rätt mycket baby talk och jag satt typ och funderade på vad jag skulle skriva till min senaste bumble match. Nä, skoja. Men folk har ju så himla annorlunda liv, barn känns MIIIIIIL bort för mig. Möjligen ljusår. Har så inte mitt shit together, lägger 40% av min lön på öl och brukar ha typ £4 kvar dagen innan payday. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0