London, Brentwood, Göteborg

Pappa kom och hälsade på för ett tag sedan. Älskar att ha honom eller mamma över, blir som en mini-vacay i ens egna stad. Denna gången föreslog pappa shopping (??), vilket jag tyckte lät bra. Försöker dock undvika Oxford St så mycket som möjligt så vi åkte till Kensington High St istället, vilket är mysigare och lugnare. Mycket mindre dock. En annan dag åkte vi till Westfield i White City. Hittade en fin vårkappa men alltså kläder för övrigt just nu, fattar ingenting? Volanger på ALLT. Raka plagg som mina icke så petita höfter knappt får plats i. "Coachella-mönster". Nope.
 
Från duschen hade vi utsikt mot Tower bridge, så där stod jag och göttade mig extra länge på morgonen.
 
På kvällarna går vi typ alltid och köper Ben&Jerrys innan vi går tillbaka till rummet, tittar på tv och somnar vid ca 10.00pm. 
 
Pappa åkte hem tidigt på måndagsmorgonen så jag gick själv ner och åt frukost innan jag skulle gå till jobbet som bara ligger på andra sidan London Bridge. Drack kaffe, åt dumplings och *njöt*. 
 
En lördag åkte jag till Brentwood för att träffa på mina favoriter. Spelade badminton, fikade, pratade och gosade.
 
De frågade om jag kunde läsa godnattsaga för dem och G2 sa snälla lämna inte förrän vi somnat. Vet jag alltid blir asblödig när jag skriver om dem men ah älskar dem så mycket, världens finaste små personer. 
 
Hade bokat in en trip till Göteborg för att hälsa på Elaine, så kul!! Började med att äta lax till middag på något mysigt ställe. 
 
Åkte hem till hennes fina lägga, lämnade väskor och gick ut för att köpa godis. Fanns hur mycket som helst, fyllde min påse med choklad och surt. Yu-Um.
 
Parkerade oss i sängen och stannade där resten av kvällen. Gosade med hennes katter, åt typ ett halv kilo godis och tittade på Outsiders. 
 
På lördagen skulle vi ut. Drack först vin och lyssnade på musik tillsammans med en av Elaines kompisar innan vi tog spårvagnen någonstans. Minns inte alls namnen på ställena vi gick till men sista ställen var någon klubb som spelade kul musik. Dansade tills stängning och gick sen till McDonalds och doppade pommes i milkshake.
 
Sista dagen träffade vi Elaines syster Elinor och hennes dotter Julie på Espresso House. Drack stora chokladfrappes och catchade up. Julie var rätt skeptisk till mig i början men tog min hand när vi skulle gå på slutet, kände mig mycket bekräftad. Sen var det dags för mig att åka till flygplatsen för att åka hem efter en asbra helg med min lilla malakka <3  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0