Liseberg, Linda och Kroatien

Det hade blivit varmt ute och jag och Elaine promenerade ofta längst vattnet till Lindholmen där vi satte oss i solen. En dag åt vi lunch ute på vattnet innan vi tog färjan till andra sidan och gick hem över bron igen. 
 
Pappa kom och hälsade på <3 Vi drack iskaffe på olika uteserveringar och åkte berg-och-dalbanor på Liseberg. 
 
Gullisen lagade pannkakor till frukost som vi sen åt på hans balkong. Detta är förövrigt den enda gången jag sett honom med matchande strumpor. 
 
Linda som jag träffade i Toronto kom till Göteborg för att hälsa på och jag var så himla glad! Visade henne runt i stan, vi åkte paddan-båten och åt glass i solen. 
 
Lyckades få henne att prova bananpizza och fick även bevisa att det finns med på typ alla pizzamenyer i Sverige då hon trodde jag hade hittat på. Såhär skeptisk var hon innan, men gav det ändå godkänt betyg. På kvällen drack vi öl på andra lång och dansade på brygghuset.
 
Sista dagen gick vi tillsammans med Andreas på universeum där vi tittade på djur och åt glass på taket. Det hade blivit så jäkla varmt och vi alla var bakis och svettiga. Åkte hem, duschade, sminkade och allt det där innan vi tre möttes igen på en italiensk restaurang vid domkyrkan. Vi satt ute på världens mysigaste bakgård, kändes verkligen som vi var utomlands någonstans. På kvällen sa jag hejdå till Andreas för nästan en månad framöver. Jag skulle först till Kroatien och sen Toronto. Sa hejdå till Linda med, men då bara för en vecka!
 
Jag och mamma i Kroatien. Det var jättehärligt att få åka på semester och där var väldigt fint, men i början av veckan hände en jätteobehaglig grej med en av männen som jobbade på hotellområdet. Long story short jobbade han i trädgårdarna, och kom fram och tog mig jättehårt om armen och ledde in mig i vårt hotellrum (där både mamma och alex var, thank GOD). Han vägrade att släppa och när Alex sa till honom på skarpen hotade mannen med att slå honom. Polisen kom dit och gubbhelvetet fick sparken. Vi fick ett annat rum högt upp så han inte skulle veta var vi bodde, men det förstörde ju ändå lite resten av veckan också. Alla var lite skakiga och kunde inte riktigt slappna av.  
 
Men det var oavsett fint att få spenderna en vecka med familjen och vara på stranden, lyssna på podcasts och läsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0